Hej nu vill jag ha råd,
Vi bygger nytt kök och får bara plats med ett 60 skåp för hoar,
Klarar man sig med en ho, ni som vet?

// Gixxer

I 60-skåp får du väl plats med 1½ ho? Det klarar jag mig med (och mina föräldrar också.)

Det är många som vet, men alla vet inte samma sak. Har man inte plats för två stora hoar så föredrar jag en stor och en liten framför bara en stor. Då kan man skölja disk och hälla ut slattar när det är vatten i den stora hon. Många andra förordar en stor som det bästa. Det är omdiskuterat tidigare på forumet om du vill se fler argument.

Erik

Paul-Staffanstorp
Jag har aldrig förstått vitsen med två hoar men visst... jag jobbar ju inga mängder i köket heller ;)

Det beror väl också på om man har en diskmaskin. Med diskmaskin räcker det med en ho.

2 hoar är att föredra hur ska man annars kunna skölja disken man diskar. Nej allt går inte att diska i maskin.

..men om man är personer i köket och den ena stor och blaskar/diskar så får man ju vackert vänta.

Har man 2 hoar snor man ju bara kranen en stund till den andra hon.

Vi har alltid tyckt 2 stora hoar är onödigt och en räcker inte, så vi har kört med 1 ½ ho i våra 2 senaste kök under 10 år...och så kommer vi nog göra i framtiden också om det blir nytt.

vi har bara en ho, med tanke på att man inte diskar förhand så behövs det inte två ju.
vi valde att ha en stor ho istället, 400x500, fungerar hur bra som helst

bränski skrev:
vi har bara en ho, med tanke på att man inte diskar förhand så behövs det inte två ju.
vi valde att ha en stor ho istället, 400x500, fungerar hur bra som helst
Hur gör Herr´n med t.ex ugnsplåt/ långpanna ;)...brottar du in den i diskmaskien oxå?

Paul-Staffanstorp
Tocke skrev:
Hur gör Herr´n med t.ex ugnsplåt/ långpanna ;)...brottar du in den i diskmaskien oxå?
Kan tänka mig att han har det mycket lättare för att diska dem när han bara har en stor ho faktiskt... då den är större än någon av de två folk med dubbla hoar har... ;)

Det lilla man idag handdiskar om man har diskmaskin så räcker en ho för att kunna handdiska detta lilla...
Man behöver inte ha diskvatten i en ho och skölja i den andra för det lilla.

Har man problem med detta annars kan man ju fixa en diskbalja istället för den där extrahon... ;)

Så mycket disk som vi har hemma och ingen diskmaskin skulle jag gärna ha fler än två hoar. problemet blir då att även torkstället behöver va dubbelt så stort. Vad ska det vara vid sidorna på ditt 60 skåp?

Paul-Staffanstorp
raveper skrev:
Så mycket disk som vi har hemma och ingen diskmaskin skulle jag gärna ha fler än två hoar. problemet blir då att även torkstället behöver va dubbelt så stort. Vad ska det vara vid sidorna på ditt 60 skåp?
Men då har ni ju bara hoarna till förvaring för att ni diskar för sällan :rolleyes: ;)

Ok diskussionen går ungefär som här hemma, grejen är den att vi vill ha 2 separata hoar undermonterade i stenbänkskiva i ett 60 skåp. det går väl inte ihop?

Två hoar! Första gången du står där och handdiskar i diskhon och undrar var du ska slå ut kaffeskvätten som är kvar i koppen så inser du varför... Även om det bara sker EN enda gång så kommer du att störa dig på det :)

Paul-Staffanstorp
Fortissima skrev:
Två hoar! Första gången du står där och handdiskar i diskhon och undrar var du ska slå ut kaffeskvätten som är kvar i koppen så inser du varför... Även om det bara sker EN enda gång så kommer du att störa dig på det :)
Visst ligger det lite i det om man handdiskar mycket genom att ha diskvatten i ena hon men inte många med diskmaskin gör det...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.