Nu har det gått ca 5 dagar sedan du ringde elektrikern.
Nu borde han svara, han kanske har 10 meter EXK som han kan leverera.
*ASG*
Nu borde han svara, han kanske har 10 meter EXK som han kan leverera.
*ASG*
Nu förekommer det mer och mer i handlingar på ny installation att det ska vara 2,5 till första dosan på en 10A grupp för att klara utlösningsvillkoren, och alla elektriker ska ju kontrollera och dokumentera det i dag 
För att klara utlösningvillkoret verkar som en mycket krystad anledning på min ära ... :xEnk Projektet skrev:
Och varför börjar det komma nu i så fall? Har elbolagen börjat gräva upp och byta till klenare ledningar?
Ingen aning varför men jag vet att det är gjort så på en skola i sörmland ganska nyligen, kanske någon installatör som vet något? 
På något specifikt ställe med svagt elnät kan det givetvis projekteras så, men att man allmänt skulle börjat med detta har jag inte hört om, och tvivlar på.
För det är helt sant att man kan uppfylla utlösningvillkoret med att ha en bit 2,5mm2 innan man går ner till 1,5. Om det ligger på gränsen.
För det är helt sant att man kan uppfylla utlösningvillkoret med att ha en bit 2,5mm2 innan man går ner till 1,5. Om det ligger på gränsen.
Update: Det slutade med 2,5mm hela vägen för att undvika problem. Men det dyker så klart upp nya istället
Elektrikern verkar helt försvunnen så nu skall jag hitta en ny elektriker som vill slutföra det här Det skall bli intressant att se om någon avstår 
Klicka här för att svara