Tagg: varmvatten
Här samlar vi allt om varmvatten.
Andra taggar som innehåller ordet varmvatten är: varmvattenberedare, tappvarmvatten, varmvattensberedare, varmvattenberedare-läcker, varmvattenkrets, vvb-varmvatten-dusch-bad-energi-vatten-varmvattenb, handdukstork-varmvatten, varmvatten-med-sol, varmvattenvärmepump, varmvattencirkulation
-
M
Värmepump (gammal jordvärme)
Hej, vi har precis köpt hus med ytjordvärme och hoppas vi kan få lite tips! Vi har inte flyttat in än och märker att endast uppvärmningen drar... -
P
Varmvatten till tvättmaskinen?
Jag föreställer mig att det är mer energieffektivt att koppla varmvattnet till tvättmaskinen så att vattnet värms upp av bergvärmepumpen istället... -
D
Ska koppla bort varmvatten från pelletspanna
Jag har skaffat en tekniktank och har flyttat varmvattenproduktionen dit istället för i pelletspannan. Pelletspannan, som används fortfarande (en... -
R
Thermia elpanna Ept13 D. Kan man ha varmvatten till kranarna och stänga av det som går element?
Hej! Vi har köpt hus och där står en gammal thermia elpanna men även två luftluft-värmepumpar för uppvärmningen. Värmepumparna är nyinstallerade... -
IVT Greenline HT Plus, hög retur VP
Hej, Har en IVT Greenline HT Plus som börjat larma Hög retur VP. Verkar som att den slår ifrån när tempen på Värmebärare IN når 49 grader i... -
Hur kan jag ha så mycket varmvatten?
Flyttade in i ett hus med pelletspanna i somras. Är stundtals 6 i familjen, och vi har aldrig gjort slut på varmvattnet. Problemet är att jag inte... -
Nibe EVP270 stänga av varmvatten
Hej och god fortsättning! En rookie till, som blev husägare för ett år sen(med fast pris på elen), som vill spara lite energi nu (med rörligt... -
E
Bra tryck men väldigt lite varmvatten (fjärrvärme)
Hej gott folk! Bra vattentryck men dåligt med varmvatten i duschen? Alla andra kranar och värmeelement inga problem med trycket eller varmvatten... -
M
Knackar i rören när man börjar spola varmvatten
Hejsan, Kanske känner någon igen detta och har något tips.. Har ett tvåvåningshus från 1975 som vi bott i sedan två år. Vi har badrum som ligger... -
A
Luft ur varmvattenkranen
Vi har ett fritidshus byggt ca -61 med varmvattenberedare. De 20 år jag har varit i släkten har den bara hängt där. Aldrig luftats av eller tömts...