Tagg: tryck
Här samlar vi allt om tryck.
Andra taggar som innehåller ordet tryck är: tryckimpregnerat, vattentryck, högtryckstvätt, tryckt, tryckluft, tryckströmbrytare, tryckfall, övertryck, undertryck, trycken
-
D
Lågt tryck i bergvärmesystem. Hjälp !
Hej i kylan! Vi får inte upp värmen till övervåningen. Jag har luftat systemet och det kom ut en del luft. Kompressionskärlet? visar noll på... -
T
Hög tryck i Nibe F370
Hej Vi har precis flyttat till ett hus och vi blir inte kloka på bar mättaren. Är detta normalt? (se bifogad bild) tycker den röda pilen står på... -
T
Varför ökar trycket i värmesystemet?
Hej, Har en Daikin ekhws200b3z2 värmepumpsystem luft/vatten för hushållsvarmvattenberedare. Ikväll hörde frun att det droppade och lät konstigt... -
J
Baltur fläktkonvektor, dåligt tryck garage
Hej. Har en baltur fläktkonvektor i mitt garage, tycker på senaste tiden de blivit lite dåligt tryck i den. Den blåser liksom inte på som den... -
S
Högt tryck expansionskärl
Hej! Har problem med att trycket är högt i expansionskärlet på kalla sidan. Ligger nu på max 3 bar och det droppar ut glykol från... -
P
Hur kan det komma sig att det saknas ställdon? Dålig tryck i golvvärme i badrum och hall.
Hej, vi är relativt nyinflyttade i 1,5 villa och har lagt märke till att golvvärmen i nedre badrum är obefintlig samt varierande på övriga 7... -
M
Ojämnt tryck i varmvattnet, beror det på beredaren?
Min fru och jag har nyligen köpt en villa (byggd -69 och utbyggd -03) och vi insåg snabbt att varmvattnet lider av ett väldigt ojämnt tryck. Märks... -
NIBE Tryck går ner med Duscha
Hej Vi har NIBE ACVM 270 som utrustad med NIBE varmvattenbereda. Jag vet inte om detta är ett problem eller inte, men trycket går ner för mycket... -
Dåligt tryck och värme i blandarna i huset
Ni som har koll, har dålig fart på varmvattnet i dusch, kök och handfat. Misstänker ätt det är blandningventilen på varmvattenberedaren då själva... -
Är detta ett högt tryck eller normalt? Verkar onormalt!
Hej. Jag såg dessa avläsningar på tryckmätarna idag. Jag vet att det är iskallt ute men jag såg aldrig samma ens i vintras. Allt verkar normalt...