Tagg: plywood
Här samlar vi allt om plywood.
Andra taggar som innehåller ordet plywood är: björkplywood, formplywood, böja-plywood, veranda-glasveranda-träskiva-plywood, plywood-på-golv, uterum-innertak-huntonit-gips-konstruktionsplywood, plywood-som-ytskikt, måla-plywood-inomhusvägg, konstruktionsplywood, marinplywood
-
Gips vs Plywood
Varför blir alla så hysteriska när jag säger att jag bakom ett tätskikt har plywwod där jag ska kakla. Den är ju formstabil å skulle gipsen mögla... -
M
Plywood satt mot fel sida av reglarna
Hej Jag har lyckats med att sätta plywood fel i en innervägg. Ser nu att det står ”denna sida mot reglarna” på skivan som jag monterad utåt. Vad... -
N
Bygga in badkar med träskivor/plywood?
Jag är helt ny på det här med att bygga saker själv, men vill gärna lära mig. I vårt nya hus har vi två badrum från 82, och i det ena finns ett... -
M
TV-upphängning på plåtregel och plywood
Hej, Ska hjälpa en kompis som bor i nyprod att hänga upp en TV på en vägg framför ett schackt. Väggen är 205cm bred och TV'n har en full bredd på... -
Skjutdörrsluckor skåp
Hej! Ska snickra enkla skåp till kök där jag tänkt använda mig av skjutdörrar i frästa spår. Tänk klassiska 50-tals skåp fast utan vinkeln. Jag... -
Skjutluckor material
Hej! Ska göra egna skjutluckor i plywood (synligt) till ett platsbyggt kök. Funderar på vad nödvändig tjocklek bör vara. Största dimension är ca... -
Bygga badrumsmöbel i plywood - hur behandla?
Tja, hur hade ni behandlar en badrumsmöbel i plywood med tanke på fukt? -
H
Interiörplywood som luktar illa
Hej, Jag har använt interiörplywood från Beijer för att klä väggar och tak i ett rum. 15mm björkplywood. Problemet är att det luktar riktigt... -
T
Blanka upp plywood eller bättre träningsunderlag?
Hej, Det här är ju inte en fråga om själva golvet, men jag chansar. Flytta tråden om den passar bättre någon annanstans. Kör träning med skor... -
K
Plywood eller spånskiva som undergolv
Hej! Vilket material på bärande undergolv är att föredra mellan konstruktionsplywood och spånskiva? Skivorna kommer ligga på bjälkar med max c/c...