Tagg: kallvind
Här samlar vi allt om kallvind.
Andra taggar som innehåller ordet kallvind är: ångbroms-kallvind, kallvind-isolera-golv-luft, fukt-kallvind, fukt-kallvinda, fuktspärr-kallvind, ventilation-kallvind, kallvind-gammalt-hus, gammal-kallvind, vindslucka-kallvind-fukt, kallvinda
-
I
Isolera FTX-aggregat på kallvind
Hej Jag har ett FTX system i huset. Aggregatet står på kallvinden. För något år sedan så snurrade jag på byggmattor som extra isolering kring... -
L
Golv på kallvind med w-takstol
Har för närvarande endast landgång på vinden. Trots det förvaras en hel del där mha primitiva hyllor mellan w-takstolarna. W-takstolarna har... -
K
Kallvind: mögelfri och mer ventilation?
Skulle byta innertak i ett rum och kikade ovanför isoleringen. Tyvärr påträffades en del svartmögel längs ett stråk i yttertaket. Virket verkar... -
Hur viktig är ångspärr i kallvind vid mekanisk frånluft egentligen?
Jag har en kåk byggd 1977 (suterräng) i betong/lättbetong med betong mellanbjälklag och kallvind. Taket i övre våningen består av (inifrån)... -
K
Ventilation på vinden? Isolering och vindslucka.
Hej. Jag håller gör en vindslucka till vinden, genom gaveln (bild). Fråga 1. Det verkar som det är isolerat i väggen uppe till vind. Behövs... -
M
Bygge av egen kall vindavfukting / krypgrundsavfuktning
Hej Ett tag sen jag postade nått... Så jag tänkte dela med mig hur man idag Juli 2022 bygger sin egen kall vindavfukting / krypgrundsavfuktning... -
K
Isolera kallvind...
Finns säkert många trådar men förutsättningarna är ju alltid olika. Jag bor i ett hus byggt 1963, 1plan med källare. Ingen tilläggsisolering... -
K
Mögel kallvind
Hej! Flyttade till hus byggt -71 hösten 2020. Tyckte då vinden såg fin ut. Huset är renoverat under 2019-2020 med luft/luft på ovanvåning och... -
E
Ventilation kallvind tillbyggnad
Ska göra en tillbyggnad i sommar. Blir 1-plans med sadeltak som blir i vinkel med befintliga huset som också har sadeltak, så blir att gå in en... -
H
Värms upp kallvind gör rensning
Hej Skall städa vinden på lördag (kan få hjälp just då) och det skall vara 5 grader. Det är helt öppet längsmed husets långsidor vid vindens golv...