Tagg: eldstad
Här samlar vi allt om eldstad.
Andra taggar som innehåller ordet eldstad är: eldstadsplan, eldstadsplan-eldstad-kamin, spiskasett-öppen-spis-eldstad, eldstadsbaffel, utekamin-eldstad, brygghus-eldstad-tips, eldstadsbesiktning
-
Z
Tvà eldstäder till samma skorsten???
Planerar ett fritidshus "off grid" med solceller 12 v osv för lyse men funderar pà värmen. Utgàr fràn att det kommer bli en mindre kamin för... -
Papp på gammal murad öppen spis?
Vi hyr ett torp och i köket har vi en gammal murad öppen spis. Målade den i somras och den blev som ny! I vinter har vi eldat rätt så mkt vilket... -
Vilken skiva skulle idag vara bäst för att brandskydds väggen bakom eldstad.
installerar en eldstaden och har stött på flera alternativ till hur man skulle kunna säkra upp avstånd samt material bakom eldstaden. Fråga 1: hur... -
X
Nyinflyttad till villa med eldstad. Hur öppnar man spjället?
Flyttade in i villa för någon månad sedan och vi har en eldstad med en insats. Tänkt att prova elda i den men hittar ingen spak eller liknande för... -
C
eldstad/skorsten
Hej Undrar om någon har några bra idéer till vad jag kan göra med detta, se bild på min kollos. Använder själva skorstenen och kan därför inte... -
A
Besiktning av eldstad i bastu
Jag har uppfört en friggebod på 6,5m2 som jag inrett som bastu och naturligtvis monterat en vedeldad bastukamin. Jag har monterat kaminen själv... -
N
Murare sökes i Göteborg för öppen spis
Vi är på gång att bygga hus och skulle vilja ha en öppen spis i vardagsrummet men hittar ingen färdig som passar våra önskemål. Vi skulle vilja ha... -
L
Kamin i bostadsrätt - kostnad?
Funderar på att installera en kamin eller annan eldstad i min vindsvåning i en bostadrättslägenhet. Grannen har redan en eldstad, så föreningen... -
A
Friggebod som bastu - hur nära huvudbyggnad
Vi ska resa en bastu på tomten (byggsats av timmer) och jag har funderingar kring hur nära huvudbyggnaden man vågar bygga. På stället vi skulle... -
G
Halva huset är svartbygge sedan tidigare ägare - vad gör man nu?
Hej! Här kommer mitt första inlägg på forumet! För tre år sedan köpte jag ett fritidshus via mäklare. I huset finns ett kök med vedspis...