Tagg: bod
Här samlar vi allt om bod.
Andra taggar som innehåller ordet bod är: friggebod, marbodal, vedbod, redskapsbod, byggbod, bodelning, sjöbod, snickarbod, friggebod-golv, manskapsbod
-
M
Tips om moped-/cykelbod
Hej! Jag har funderingar på att bygga en liten bod som hänger ihop med huset, så att jag kan låsa in cyklar och mopeder. På den bifogade bilden... -
J
Golv till Slungrum/bod/förvaringsrum
Jag en bod med trägolv som jag tänkte fixa till för att sätta in en honungsslunga och lite annan förvaring. Nu är det bara ett vanligt trägolv... -
J
Öka takhöjd på bod/verkstad
Jag har en liten verkstad på tomten med ett problem. Takhöjden är 192cm och jag är 193cm. Det är en liten byggnad på 5x3m. Taklutning är 30... -
Rädda boden eller bygga nytt?
Vi har en liten bod om ca 20 kvm på tomten som är helt ok invändigt men som inte mår bra utvändigt. En vattenläcka på insidan av ett utkast som... -
B
Redskapsbod / förråd - Konstruktion och tips önskas
Jag planerar bygga en mindre redskapsbod på 5-6 kvm för att få bort diverse spadar, krattor, gräsklippare, färgburkar etc. ur garaget. Planen är... -
P
17 mm råspont till bod
Hej, Jag bygger en oisolerad bod och köpte 17x95 råpont till taket då längderna passade bra, tänkte inte på att man normalt tydligen använder 20... -
Riva bod som finns inritad på situationsplan
Vi har en gammal bod på tomten som vi tänkt riva. Frågan är om det behövs rivningslov. Som jag förstått det får man riva byggnader som man skulle... -
Bygga friggebod på markskruv/skruvplintar?
Hej! Jag hittar bara halvdana trådar om detta. Min tanke är att bygga en friggebod 15kvm på markskruvar och undrar om någon har erfarenhet av... -
Vi behöver en timmerstomme i siljanstrakten (Gagnef), loge, bod, litet hus, ca 5-6 x 6-7 meter
Vi behöver en timmerstomme i siljanstrakten (Gagnef), loge, bod, litet hus, ca 5-6 x 6-7 meter. Mycket litet utbud på Blocket tyvärr. Anders Nyman -
Isolera skjul
Jag har ett skjul på min tomt som är byggt på plintar. jag skulle vilja isolera det och göra om det så jag kan ha värme där ute för papegojor...