Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Min framtida bod

1. B
    Medlem · 2 inlägg

Bullen123

Medlem
    Hej!

Har nu fått träd, sten och annat skit undanröjt nu från min tomt på baksidan. Så nu är det plant och fint och det finns hopp :)

Jag skulle nu vilja gå över till nästa steg, att bygga upp en till bod där jag kan förvara cyklar, gräsklippare och ha en hörna med en arbetsbänk och förvaring av diverse elmaskiner, som en liten verkstad.

Men vad ska man ha? Hur många kvadrat behövs och vilken grund rekommenderas? Nån som har ngt förslag? Vad hade ni byggt?

Många frågor här, men jag blir väldigt glad om jag får några svar och lite hjälp på vägen :)
    Har ni andra tips än det jag frågat om här så tar jag gärna emot dem.

Redigerat 7 nov 2021 13:39
  2. Z
    Medlem · 435 inlägg

z_bumbi

Medlem
    Elmaskiner och verktyg = isolerat med värme och fuktkontroll.
    Blöta cyklar etc som måste avfuktas och dörren står öppen vid in och ut passage kräver mer energi. Lägg till att minst en cykel kommer alltid att stå framför arbetsbänken och en annan framför det skåp du ska in i (universums lag nummer ett gällande kombinerade verkstäder och förråd)..
    Jag skulle försöka dela upp det i två utrymmen, ett isolerat och ett oisolerat plus ett skärmtak.

Rita upp skalenligt allt du vill ha in, klipp ut och sen är det bara att pyssla för att i alla fall få ett hum.

• Laddar…
  3. B
    Medlem · 2 inlägg

Bullen123

Medlem
    Ok! Ja då lär det bli en attafallare på plint om man ska dela upp till två utrymmen :thinking: Men det är nog kanske bäst o göra så kanske.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.