Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
B
Okänt fel på Nibe1245..,
Hej Min Nibe 1245 har slutat fungera. Den går inte igång när gradminutrara sjunkit till startnivå eller tappvarmvattnet blivit svalt. Problemet är... -
P
Hur många starter klarar en bergvärmepump nibe 1245?
Min nibe 1245 installerades sommaren 2010 och visar idag 100632 starter och 32417 timmars drifttid varav varmvatten 45553 timmar. Mitt hus är 133... -
Dunkande ljud från bergvärmepump
Hej, Har en bergvärmepump IVT Greenline HE E7 som står i källaren.Januari-25 byttes kompressorn ut eftersom det var höga missljud som spred sig... -
P
Lågt tryck i Bosch bergvärmepump
Nu när det blev varmt ute och behovet av värme i vårt golvvärme system minskade så upptäckte vi att trycket i bergvärme pumpen var nästan på 0. I... -
V
IVT Greenline C7 bergvärmepump läcker
Hej! Jag har en gammal IVT Greenline C7 bergvärmepump som varnade för pressostat hög. Jag såg att trycket i expansionskärlet hade minskat från ca... -
J
Varför låter min BergVpump såhär?
Thermia Diplomat ca. -05 Efter några försök så slår den över på MaskinSk. Allt annat fungerar som det ska när man kör ”endast tillsatts”... -
P
Klarar hålet en bättre bergvärmepump?
Jag har idag en IVT Greenline HT Plus E7 som börjar ha ganska många år på nacken så förr eller senare är det ju dags att köpa en ny. Har loggat... -
X
Byta ut bergvärmepump, besparing/erfarenheter av pumpbyte?
Hej, Jag har en 20+ år gammal Nibe fighter 1115 som jag tänker börjar bli dags att byta ut. Är det någon på forumet som bytt värmepump enbart... -
J
Rätt tryck på bergvärmepump
Hejsan! Vad ska man ha för tryck i bar på bergvärmepumpen och vilket vred är det man justerar detta med? Tacksam för hjälp och tips 🙏 -
B
Jag loggar ut nu…
Och kommer inte tillbaka om inte den vidriga reklamflashen försvinner. Tack för mig!