Tagg: 3-fas
Här samlar vi allt om 3-fas.
Andra taggar som innehåller ordet 3-fas är: spis-kontakt-3-fas, 3-fas+jord+nolla, 1-fas-eller-3-fas, 3-fasmotor, 3-fasgrupp, skarvsladd-3-fas, 3-fasuttag, semko-gammal-handske-3-fas, 3-fas-elmätare, 3-fas-handske
-
Vilket motorskydd ska jag ha?
Hej, vi har en skitpump som körs med enbart kontaktor idag, men vi vill installera ett MOTORSKYDD. Det jag vet är att den är på 6,5 hp och går på... -
E
Installera ny spis 1-fas eller 3-fas
Hej! Jag har tidigare haft en gasspis i min lägenhet men har valt att byta ut den mot en induktionsspis (spis+ugn). Jag anlitade en elektriker för... -
Gammal 3-fas hanske till ny?
Hej, Köpte en svets med en äldre 3-fashanske och behöver ordna så att jag kan driva med dagens standard på kontakt. Söker efter en adapter men... -
Lastbalansera 3-fas uttag
Tjena, jag har skaffat elbil, och köpte till en portabel laddare med trefas uttag så jag kan ladda i stugan och tillsvidare hemma också. Har kikat... -
Uppdelad 3-fas - vid hög ström i två faser går säkring i 3e
Hej alla kunniga! I vårt renoverade kök har vi två ugnar. Matningen till dessa två ugnar sker via en 5g2,5 som korsar bjälklaget, och sedan delas... -
16a uttag från elskåp till 32a byggcentral?
Hej! Har googlat och ringt runt en hel del men inte riktigt fått klarhet i detta ännu: jag har som ni kan se på bilderna ett elskåp med ett 16a... -
M
Hur ska man tänka här? Ojordat 3 fas till jordat 1fas
Jag har en gammal ojordad 3fas kabel som ligger i mark ut till en gammal undercentral i lekstugan och kopplades med gammal handske in i ett... -
K
3-fas 4 ledare 400v pelarborr Gul Grön Blå Brun
3-fas 4 ledare 400v pelarborr Gul Grön Blå Brun Behöver lite hjälp förra ägaren lämna en pelarborr 400v kontakten vill göra detta ordenligt men... -
C
Koppla induktionsspis 3-fas korrekt
Ersätter en gammal induktionsspis kopplad till 3-fas, nuvarande elkontakt ser ut så: den nyare spis, 2 år gammal, har endast 3 ledningar i... -
A
16A dragning 3-fas garage laddbox
Jag har en fråga som jag undrar om ni kan svara på härinne 😊. Jag ska installera laddstolpe i garaget o har 16A 3-fas indraget via elskåp till...