Hej,

Jag har demonterat VU pga av tapetsering. På ett ställe såg det konstigt ut, dom har dragit kabel in i dosan med solida ledare. VU är av typen snabbkoppling. Min uppfattning är att det sitter bra.

Har aldrig sett detta förut.

Är det en OK installation?
 

Bästa svaret

C camelspin skrev:
Hej,

Jag har demonterat VU pga av tapetsering. På ett ställe såg det konstigt ut, dom har dragit kabel in i dosan med solida ledare. VU är av typen snabbkoppling. Min uppfattning är att det sitter bra.

Har aldrig sett detta förut.

Är det en OK installation?
Det är ju det vanligaste när det gäller kabel inomhus. Inget konstigt alls
 
  • Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
FK är vad jag förstått lite unik för Sverige. I övrigt kör man mest EK. Men när det är draget kabel är det solida ledare även i Sverige.
 
  • Gilla
camelspin
  • Laddar…
Mikael_L
C camelspin skrev:
Är det en OK installation?
Jadå. Och vanlig.
Bra att du är uppmärksam, och tänkte på att kolla det viktiga, att det verkar sitta bra och med god kontakt.
 
  • Gilla
camelspin
  • Laddar…
Tack alla som svarat, det känns bra att veta att detta är ett OK montage.

Jag hade aldrig sett solid ledare i VU förut så jag behövde dubbelkolla.

Kabeln var så stel och konstig så jag hade aldrig valt den för att dra, men OK allt går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.