J jarven60 skrev:
Ahh...nu börjar 25- öringen ramla ner.....
Så ser det ut inuti, är det A1 som du säger är " L1 fas" ifrån kondensatorn?
 
  • Elektrisk installation med relä, kopplingsdon, kablar och säkring inuti ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kontaktor, kablar anslutna, märkt med L1 L2 L3, T1 T2 T3, industriell komponent, CJX2 1210.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

A1 och A2 driver manöverspolen i kontaktorn, via den momentana tryckknappen på lådan.
Inkopplingen av kondensatorn syns inte på bild.

Är det alltså två blå ledare som sticker ut ur denna låda, plus en grön/gul? De går att byta mot en kabel.
 
J jarven60 skrev:
Jepp, två blåa som sitter på L2 resp L3, och grön/ gul i gods. Har bytt till 3 ledad kabel 1.5m2 och gör enligt din instruktion brun på L2 , blå på L3 och gulgrön på anvisat fäste i gods..
 
Tack för alla svar, allt verkar funka nu, dock tror jag att som någon nämnde med något reducerat varvtal då det är 220V/ 60Hz och inte 230V/ 50Hz..
 
J jarven60 skrev:
Tack för alla svar, allt verkar funka nu, dock tror jag att som någon nämnde med något reducerat varvtal då det är 220V/ 60Hz och inte 230V/ 50Hz..
Tvärt om. 60 HZ går 20% fortare än 50.
Det är det roterande magnetfältet som får motorn att snurra. Enligt formel 120 X frekvens / motorns portal. 4 poler är vanligast. Det bli 1500 rpm vid 50 Hz.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.