Halloj! Å gla påsk på er alla... Jag har en blandare med flexslang och 10mm slätändor. Upp från golvet kommer två 16mm rör, på halvkopplingen står det vattette 16 sedan nån typ av plugg. Jag behöver förlänga ca 30cm för att nå slangen och jag vill även sätta dit kulventiler. Hur löser jag det snyggt
Och prydligt, kopplingar?
Och prydligt, kopplingar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Det är Vatette förstoringar för 16mm kopparrör du har fått monterade, med 15mm provtryckningsproppar.
Klart!
https://www.hornbach.se/p/vatette-kulventil-11130-15cu-vred-8546955/5110825/
https://www.hornbach.se/p/vatette-klamringskoppling-15x10-rak-va-1130/6079394/
Följ monteringsanvisningen!
https://www.vatette.se/fileadmin/up...ountings/633257_Vatette_Klamringskoppling.pdf
- För att gå vidare så börja med ventiler 15mm från Vatette.
- Dessa ventiler ersätter provtryckningspropparna.
- Sen behöver du köpa en snutt kopparrör 15mm om du inte har hemma redan.
- Avsluta med två raka 15x10 kopplingar i lagom höjd för blandaren.
- Klamma rören direkt under dom översta kopplingarna.
Klart!
https://www.hornbach.se/p/vatette-kulventil-11130-15cu-vred-8546955/5110825/
https://www.hornbach.se/p/vatette-klamringskoppling-15x10-rak-va-1130/6079394/
Följ monteringsanvisningen!
https://www.vatette.se/fileadmin/up...ountings/633257_Vatette_Klamringskoppling.pdf
Tack.. Det var svaret jag behövde för å lämna sofflocket..
Klicka här för att svara