191 345 läst ·
1 087 svar
191k läst
1,1k svar
Grannen har fällt ett träd på tomtgränsen till min mammas tomt. Vad göra?
Läs #5 som är TS andra inlägg, där skriver han i klartext vad som är problemet.
"Självklart kan man anlägga ett insynsskydd.
Det var dock inte poängen.
Poängen är att grannen, utan att ha rådfrågat mamma, och i hennes frånvaro, har fällt en tall som till 65-70% stod på mammas tomt."
"Självklart kan man anlägga ett insynsskydd.
Det var dock inte poängen.
Poängen är att grannen, utan att ha rådfrågat mamma, och i hennes frånvaro, har fällt en tall som till 65-70% stod på mammas tomt."
Ber om ursäkt! Mannen var tydligen inte en arborist utan en en mycket kunnig privatperson!S Sala08 skrev:
Medlem
· västra götaland
· 95 inlägg
va hände??
TS har en mamma med en granne som, utan att tillfråga mamman, och i mammans frånvaro, låtit fälla ett träd som befinner sig på gränsen mellan grannens och mammans tomt.
Sedan har TS grovt överdrivet hur gammalt trädet var (100-150 år istället för 50 som årsringarna på stubben visar)
I övrigt misstänker jag att inget har hänt, och inget kommer hända heller (förutom att det med tiden kommer nya träd som blir stora)
Sedan har TS grovt överdrivet hur gammalt trädet var (100-150 år istället för 50 som årsringarna på stubben visar)
I övrigt misstänker jag att inget har hänt, och inget kommer hända heller (förutom att det med tiden kommer nya träd som blir stora)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden