1 238 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Ej fungerande avfrostning!
Hej! Jag har ett frysskåp Electrolux (Ikea) artnr 702.218.71 .Pnc 925 052 797. S/n 44910082
Som är 5-år gammalt. Problemet är att det isar igen och täpper sig vid utloppet och det resulterar i att isbildning uppstår på bakre vägg och lägger sig även på golvet inne i skåpet. Jag undrar vad jag skall få för värde när jag ohmmäter på Ventilatorfläkten och evaporatorn värmeslingan? Går det att mäta fram ett värde när termostaterna är ihopkopplade? Med vänlig hälsning, Mats
Som är 5-år gammalt. Problemet är att det isar igen och täpper sig vid utloppet och det resulterar i att isbildning uppstår på bakre vägg och lägger sig även på golvet inne i skåpet. Jag undrar vad jag skall få för värde när jag ohmmäter på Ventilatorfläkten och evaporatorn värmeslingan? Går det att mäta fram ett värde när termostaterna är ihopkopplade? Med vänlig hälsning, Mats
Bästa svaret
ett ungerskt skåp 5-år gammalt har gjort sitt.
om du får is i utloppet så funkar värmeslingan annars har väl den några 100ohm i resistans
fläktens resistans varierar med läget på ankaret brukar liga under 100ohm
vad som är troligt är att klixonen för max temp i batteriet har gett upp-den är ju svår att mäta utan klimatkammare utan "bara" att byta.
artnr 242 54 79-01/7
jag skull aldrig ge mig på detta bytet, det är ett 20-sidor stort dokument som beskriver tillvägagångssättet.
om du får is i utloppet så funkar värmeslingan annars har väl den några 100ohm i resistans
fläktens resistans varierar med läget på ankaret brukar liga under 100ohm
vad som är troligt är att klixonen för max temp i batteriet har gett upp-den är ju svår att mäta utan klimatkammare utan "bara" att byta.
artnr 242 54 79-01/7
jag skull aldrig ge mig på detta bytet, det är ett 20-sidor stort dokument som beskriver tillvägagångssättet.
Liknande trådar
-
Önskar hjälp att lösa övertryck och ej fungerande ventilation
Ventilation -
Ej fungerande led trappbelysning
El -
Ej fungerande värmesystem i nyinköpt villa
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Ej fungerande värmesystem i nyinköpt hus
Juridik -
Ej fungerande matarvals på rikt/planhyvel
Verktyg, Maskiner & Fordon