9 114 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Automower laddstation strömlös efter åska
Åskan drog förbi här i går kväll. Jag tryckte på parkera-knappen men fick strax därefter se klipparen stanna tre meter från laddstationen. Ingen lampa lyser på laddstationen. När jag mäter utgången från strömaggregatet så får jag 0V. Så strömaggregatet verkar vara paj, men frågan är om man ska köpa ett nytt sådant och tro att allt blir ok, eller om det är något med laddstationen också. Vi hade inget strömavbrott eller liknande, så jag tänker att det borde vara mer sannolikt att själva ursprunget ligger i laddstation med tillhörande slingor snarare än i strömaggregatet.
Ja det är ju sant, jag kanske borde ändra frågeställningen lite. Antag att jag köper en ny nätdel för x riksdaler, vad är risken att:
A. Det visar sig att jag måste köpa en komplett laddstation inklusive nätdel och står där med två stycken.
B. Laddstationen pajar omedelbart den nya nätdelen.
Om det är stor risk så kanske det är bättre att lämna in för felsökning än att prova sig fram.
A. Det visar sig att jag måste köpa en komplett laddstation inklusive nätdel och står där med två stycken.
B. Laddstationen pajar omedelbart den nya nätdelen.
Om det är stor risk så kanske det är bättre att lämna in för felsökning än att prova sig fram.
Bästa svaret
A: Visar det sig att laddstationen ej fungera med en ny nätdel, så behöver du inte köpa ytterligare en nätdel. Använd den nyinköpta. Kretskortet i laddaren finns som reservdel.
B: Osannolikt, nätdelen är ju avsedd att driva laddare.
B: Osannolikt, nätdelen är ju avsedd att driva laddare.
Klicka här för att svara