4 391 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Husqvarna-kyl ojämnt i temp, reparatör går bet
Mitt Husqvarna QR2349FX, 8-9 år gammalt, går upp i temperatur, men bara intermittent. Det är inställt på 5 grader.
Exempel:
On em - kv: 5 grader.
On kv - to morgon 10 grader.
To morgon - fre kväll 5 grader.
Fre kväll - nu lö morgon 13-16 grader.
Så här håller det på, kan inte riktigt se något mönster.
Har haft en reparatör här två gånger. Första gången bytte han en sensor till avfrostningen, andra gången hela elektroniken, men den gången var han väldigt osäker på om det skulle hjälpa. Skåpet var tyvärr kallt båda gångerna han var här så det var därför svårt för honom att felsöka.
Damm och smuts bakom skåpet är kollat.
Tempen på displayen visar nu på 15 grader. Jag mätte temperaturen på olika platser inuti. Upptill var det 18 grader, mitten 14, men längst ner 8-9.
Reparatören menade att fläktproblem antagligen inte är intermittenta utan den är antingen hel eller kass. Kan det vara fläkten trots allt? Cirkulationsproblem?
Någon teori?
Exempel:
On em - kv: 5 grader.
On kv - to morgon 10 grader.
To morgon - fre kväll 5 grader.
Fre kväll - nu lö morgon 13-16 grader.
Så här håller det på, kan inte riktigt se något mönster.
Har haft en reparatör här två gånger. Första gången bytte han en sensor till avfrostningen, andra gången hela elektroniken, men den gången var han väldigt osäker på om det skulle hjälpa. Skåpet var tyvärr kallt båda gångerna han var här så det var därför svårt för honom att felsöka.
Damm och smuts bakom skåpet är kollat.
Tempen på displayen visar nu på 15 grader. Jag mätte temperaturen på olika platser inuti. Upptill var det 18 grader, mitten 14, men längst ner 8-9.
Reparatören menade att fläktproblem antagligen inte är intermittenta utan den är antingen hel eller kass. Kan det vara fläkten trots allt? Cirkulationsproblem?
Någon teori?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Stort Tack elektroluxaren, det är nog fläkten.
Klicka här för att svara