S
cecar33 skrev:
Du använde en sådan här säger du, varför skulle skruven behöva vara längre en pluggen eller gå skruven igenom den "lilla hyllans " framkant.
nu får du ju tänka lite mer, plugg expanderas. matrialet som ska dit kanske är djupare än skruven

Du ska montera pluggen utan hyllan. Sen tar du ut skruven, dit med hyllan och i med skruven igen.

Jag vet men det fattades ändå 20 mm men det är löst nu.

S
riktigt konstigt att du fick dina extra 20mm , efter du slipat på skruvhuvudet

SBH skrev:
riktigt konstigt att du fick dina extra 20mm , efter du slipat på skruvhuvudet
Du kan ju läsa hur jag gjorde istället för att påstå att jag ljuger???

S
är ju bara nyfiken.

alla är ju nyfikna hur du gjorde

SBH skrev:
är ju bara nyfiken
Läs min lösning då på sida 2

Din beskrivning är helt obegriplig.
huggan skrev:
Varför tror du det? Orginalskruven är 65 mm och behövde 40 mm till. Men när jag expanderade pluggen så behövde jag bara 20 mm till och då slipade jag ner skallen på skruven så jag kunde försänka in den mer.
"expandera pluggen"?

Var det så att du hade en hylla som var 50-60 mm tjock?

S
jo jag vet. många vill ha bilder
men många här är lite mer bild beroende än jag.
för att dom vill se din egna finurliga lösning

SBH skrev:
jo jag vet. många vill ha bilder men många här är lite mer bild beroende än jag. för att dom vill se din egna finurliga lösning
Strunta i bilder!
Men det som ingen förstår är
huggan skrev:
...så behövde jag bara 20 mm till och då slipade jag ner skallen på skruven så jag kunde försänka in den mer.
För du fick ju tidigare tips:
JoakimJohansson skrev:
Vet ej hur hyllan ser ut men det kan inte gå att försänka hålet i hyllan så att skallen kommer längre in? Och på så sätt funka med kortare bultar
Så berätta nu!

Gjorde du som JoakimJohansson skrev kan du väl i alla fall tacka för hjälpen!

Först när jag mätte behövde jag 40 mm längre skruv för den var 65mm som följde med. Men så klart hade jag inte dragit åt pluggen utan hyllan emellan när jag mätte så då satte jag skruven i hålrumspluggen och drog ihop pluggen och då behövde jag bara 20mm till. Då slipade jag ner skruvhuvet så jag inte behövde försänka så stort och försänkte 20mm och sen skruvade i skruven.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
huggan skrev:
Först när jag mätte behövde jag 40 mm längre skruv för den var 65mm som följde med. Men så klart hade jag inte dragit åt pluggen utan hyllan emellan när jag mätte så då satte jag skruven i hålrumspluggen och drog ihop pluggen och då behövde jag bara 20mm till. Då slipade jag ner skruvhuvet så jag inte behövde försänka så stort och försänkte 20mm och sen skruvade i skruven.
Tack. Ny hoppas jag att alla har förstått hur du gjorde.

huggan skrev:
Vad menas med riktig järnhandel? Tillverkas inte så långa skruvar så spelar det ingen roll vad du har för järnhandel väl?
En riktig järnhandel är en affär där man köper saker i kartong/påse eller lösvikt och det som de inte har i butiken kan de beställa hem. Det finns några få kvar i sthlm.

• Gilla
1
  • Laddar…
Andy78 skrev:
En riktig järnhandel är en affär där man köper saker i kartong/påse eller lösvikt och det som de inte har i butiken kan de beställa hem. Det finns några få kvar i sthlm.
Jo en sån har jag med men ville inte beställa hem en kartong men 100-200 skruv när jag behöver 2 st.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.