Har noterat att byggmax börjat sälja heltäckningsmattor. Vi har besökt byggmax här i Gävle och efterfrågat visningsexemplar och/eller provbitar men det var tyvärr inget de kunde ordna fram i nuläget. De ser fina ut på bild men att beställa drygt 50 m2 matta utan att få klämma och känna innan känns ändå som att köpa grisen i säcken.

Finns det någon här som köpt deras matta och kan ge en recension? Någon som kanske till och med har några spillbitar kvar? Vi är främst intresserade av den beiga mattan.
 
Redigerat:
Är också intresserad av byggmaxs heltäckningsmatta fast i grått, fick du tag i nån provbit?
Nån annan som kollat på den mattan?
 
J_B skrev:
Är också intresserad av byggmaxs heltäckningsmatta fast i grått, fick du tag i nån provbit?
Nån annan som kollat på den mattan?
Fick inte tag på någon provbit från Byggmax. Har även varit i kontakt med byggmax nationella kundtjänst som sa att de jobbar på att ordna provbitar men kunde inte säga något om när de räknar med att ha detta ordnat. Får vår del blir det matta från Bauhaus istället. Bauhaus har plockat bort de flesta av sina mattor från hemsidan men knatar man in i butik så har de ofta rätt stort utbud hemma.
 
Helt otroligt att heltäckningsmattor börjar bli populära igen? :eek: Själv har man bara rivit, rivit och rivit ut dessa ohygieniska kvalstersamlare :D Men de är säkert av en helt annan bättre kvalitet idag?

Men vem vet, snart kanske vi åter bygger hus med platta tak och tunn masonite som golv, väggar och innertak?
 
Jannez69 skrev:
Helt otroligt att heltäckningsmattor börjar bli populära igen? :eek: Själv har man bara rivit, rivit och rivit ut dessa ohygieniska kvalstersamlare :D Men de är säkert av en helt annan bättre kvalitet idag?

Men vem vet, snart kanske vi åter bygger hus med platta tak och tunn masonite som golv, väggar och innertak?
Ja heltäckningsmattor har gjort lite comeback.
Lustigt att du nämner platt tak. Vårt hus är byggt -68 med just platt tak. Mycket orginalinredning kvar i otroligt bra skick. Vi gillar 60-talsstilen så de renoveringar vi gör försöker vi så gott det går behålla stilen och merparten av möblerna har vi hittat på loppis, auktion eller svärföräldrarnas vind.
Heltäckningsmattan kommer att läggas i den obligatoriskta gillestugan samt i ett intilliggande lekrum. Vi kommer att satsa på en matta med lite kortare lugg som förhoppningsvis är lite lättare att städa.
 
Redigerat:

Bästa svaret

Håller med om att heltäckningsmatta är på väg tillbaka.
Är så grymt skönt att ha nere i källaren o slippa det kalla golvet.
Kommer byta ut min gröna snygga matta jag har idag som legat sen 76 (tvättat med matt tvätt maskin varje år så den är fortfarande som ny) mot en snygg i mörkgrått som passar bättre till min hemmabio grotta :)
Lutar nog åt en kvalitets matta från golvabia med lite kortare lugg här med.
 
Är också intresserad av erfarenheter från Byggmax matta. Kan dela med mig lite senare i vinter, då jag kommer att slå till på en 20 kvadrat.

Fördelen med priset är att man med ganska gott samvete kan slänga ut den om några år.
 
Ingen som slagit till??

tänkte köpa en 2,5x4 och kapa. 1x2,5 i sovrummet och 3x2,5 i grabbens rum. Hoppas dom går fint att kapa..?
 
Hakar på och frågar oxå: nån som köpt och kan berätta om intrycket? Min lokala Byggmaxhandlare har fortfarande ingen provbit.
 
Min bror har byggmax gråa heltäckningsmatta i sovrum, tror dom är nöjda med den. Ser bra ut och är skön att gå på. Dom hade/har provbitar hos våran lokala byggmaxhandlare.
 
J J_B skrev:
Håller med om att heltäckningsmatta är på väg tillbaka.
Är så grymt skönt att ha nere i källaren o slippa det kalla golvet.
Kommer byta ut min gröna snygga matta jag har idag som legat sen 76 (tvättat med matt tvätt maskin varje år så den är fortfarande som ny) mot en snygg i mörkgrått som passar bättre till min hemmabio grotta :)
Lutar nog åt en kvalitets matta från golvabia med lite kortare lugg här med.
Hej!

Några år sen nu men blev det en Golvabia matta? Vilken valde ni och är ni nöjda?
 
A Angie99 skrev:
Hej!

Några år sen nu men blev det en Golvabia matta? Vilken valde ni och är ni nöjda?
Hej

Nej jag köpte en lite billigare matta från Colorama som jag är nöjd med än så länge :)
 
D
A Angie99 skrev:
Hej!

Några år sen nu men blev det en Golvabia matta? Vilken valde ni och är ni nöjda?
fortfarande nöjd med Golvabia heltäckningsmatta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.