maskeradeproggaren
B breakman skrev:
Hvordan kunne de makulere noe som ikke fantes? 🙂
Eller hur! Ordrer forsvinner liksom ikke fra systemene bare sånn. Det finnes ikke.

Nå spekulerer jeg (med visst grunnlag da jeg har arbeidet med web/ERP) men min hypotese er at de sannsynligvis har gjort en systemoppdatering i sitt ERP (eller noe middleware) og glemt å slå av integrasjonen på mottakersiden (DVS ERP) så nettet sendte ordren til lager/ERP men det var rett og slett ingen som tok imot den og de har ingen (eller ingen bra iaf) systemer for å fange opp avvik.

Hadde det vært noe alvorligere hadde de antagelig prøvd å sammenligne systemene for å se at ingenting hadde forsvunnet og mest sannsynlig gått ut med informasjon til kundene sine. Så kanskje mest sannsynlig hadde de noen klåper som gjorde oppdateringen feil og tenkte at det der merkes nok ikke.. ;)
 
  • Liker
johanoloflindberg
  • Laddar…
Ja eller mer sannsynlig så bryr de seg ikke. De har jo fått betalt, hvorfor skulle de tulle med å fikse en levering da?
 
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble gjort den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til ulike avdelinger når jeg forsøkte å finne ut hvor min dør var, siden snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Skjønner ikke hvordan man kan ødelegge en forbanna ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post, fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidelysene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men vet fortsatt ikke hva denne "lille skaden" innebærer og får ingen tilbakemelding.

Bygningsarbeiderne er på plass og kan ikke gjøre ferdig fronten...

Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noen gang har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Enig til fulle. Løfter om levering er toppen av arroganse. Har skrekkeksempel.
 
MrJay
Bestilte nylig fliser fra bygghemma/golvpoolen. De er den eneste forhandleren i Sverige som hadde akkurat disse jeg var ute etter på lager, og jeg hadde ikke tid til å vente på levering fra utlandet hvis jeg bestilte andre steder fra. Dagen etter fikk jeg bekreftelse og DHL sporingsnummer med levering neste dag. Leveransen gikk kjempebra, godt pakket og ingen problemer. En merkelig ting var at det sto et annet modellnummer/navn på emballasjen, men riktig på de små etikettene de hadde klistret på selv. Ringte kundeservice, de svarte innen 10 minutter og lovet å komme tilbake. 30 minutter etter samtalen får jeg e-post om at fabrikken hadde pakket disse i feil emballasje, og de hadde satt på etiketter etterpå med riktig modellbetegnelse. Ja, de så riktige ut...

Jeg har bestilt andre ting via Bygghemma tidligere (med ca. 1 år mellom hvert kjøp) og alt har gått bra så langt. Det er min erfaring.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.