Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidevinduer og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble lagt den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til forskjellige avdelinger når jeg prøvde å finne ut hvor min dør var, ettersom snekkeren på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV meddelte meg at døren hadde blitt ødelagt (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidevinduene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men jeg vet fortsatt ikke hvordan denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke bygge ferdig forsiden...

Oppsummert har denne opplevelsen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.

• Liker
  • Trist
Anonymiserad 671848 og 32 andre
  • Laddar…
F
Ja, de er elendige.

• Liker
Lynn Wigardt og 7 andre
  • Laddar…
P
Bygghemma og Byggmax kan skite ned seg begge to, handler heller til listepris på Beijer enn å sponse disse luringene. Heldigvis finnes det alternativer.

• Liker
Lynn Wigardt og 15 andre
  • Laddar…
Da jeg bestilte min ytterdør der klarte DSV å ødelegge tre dører. Jeg fikk altså en hel på det fjerde forsøket.

• Wow
  • Liker
Lynn Wigardt og 15 andre
  • Laddar…
Deler litt samme erfaring, spesielt med tanke på transportøren DSV som de benytter. En av deres sjåfører stilte seg på vår skrånende villavei og rullet ut en pall med 250kg gulv på lastelemmen. Men siden veien skrånet i retning ut mot lastelemmen og ikke inn i lastebilen, ville han ha mistet hele pallen på asfalten hvis ikke jeg hadde vært der og hjulpet til med å holde imot.

Jeg tror man tjener i lengden på å betale litt og velge et annet byggevarehus.

• Liker
  • Wow
Appendix og 6 andre
  • Laddar…
Kan bare si meg enig. Jeg syntes imidlertid at deres kundeservice svarte raskt. Men aldri riktig. Jeg fikk uten problemer avbestille når jeg hadde mottatt ca 10 forskjellige leveringsbeskjeder (om 4 dager, beklager om 2 uker, i morgen, i ettermiddag bilen er på vei til deg, neste uke osv...).

Men å få tilbake penger "hvorfor vil du ha tilbakebetaling for varen vi ikke leverte?", "åja du tenker slik, selvfølgelig skal vi straks tilbakebetale". Nesten ordrett gjentatt 3 ganger. Siste gangen truet jeg med politianmeldelse, da etter en uke ytterligere, brev fra deres økonomiavdeling at jeg hadde kvalifisert meg for tilbakebetaling (uttrykt omtrent slik, som om jeg hadde vunnet førstepremien). Fortsatt ingen penger. noen uke senere fylte jeg ut politianmeldelsen, men sjekket banken før jeg sendte. Da noen timer før hadde pengene kommet.

Dette er noe de setter i system, de har som forretningsidé å lure en andel av kundene sine, håpe at man skal bli lei av å mase.

• Liker
calle12_3 og 10 andre
  • Laddar…
K Kennster skrev:
Deler litt samme erfaring, spesielt med hensyn til transportøren DSV som de bruker. En av deres sjåfører stilte seg på vår skrånende villavei og rullet ut en pall med 250 kg gulv på lastebryggen. Men ettersom veien skrånet i retning ut mot lastebryggen og ikke inn i lastebilen, ville han ha mistet hele pallen i asfalten hvis ikke jeg hadde vært der og hjulpet til med å holde igjen.

Jeg tror at man tjener i lengden på å betale litt og velge et annet byggevarehus.
Ja DSV er dessverre dumme i hodet. Fatter ikke hvordan de kan gå rundt så dårlig de kjører varer.

Den ofrivillige klåparen skrev:
Bygghemma og Byggmax kan drite seg ut begge to, handler heller til listepris på Beijer enn å sponse disse skojerne. Heldigvis finnes det alternativer.
Jeg kan legge til at alternativet Bauhaus.se er skikkelig dårlig det også. Bestilte en vare (postkasse), rusten og brukt. Fikk en ny - også brukt og med vevteip som holdt sammen varen. Aldri igjen.

Det eneste alternativet ser ut til å være å kjøpe selv i butikk og sjekke tilstanden først.

• Liker
Lynn Wigardt og 4 andre
  • Laddar…
S
Å pisse på et firma Bygghemma, når det er det andre firmaet DSV, som fucker opp, er genialt korket resonnement 🤦🏼

• Liker
  • Haha
CM1234 og 19 andre
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Å pisse på et selskap Bygghemma, når det er det andre selskapet DSV, som fucker opp, er genialt korket resonnement 🤦🏼
Du kanskje missa det første innlegget i tråden😉

• Liker
Lynn Wigardt og 11 andre
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Å pisse på et selskap Bygghemma, når det er det amdra selskapet DSV, som fuckar opp, er genialt korket resonnering 🤦🏼
Det korkede er vel å fortsette å bruke selskapet som fuckar opp.

• Liker
karlmb og 10 andre
  • Laddar…
P
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst kontroll på hvor varene er.

Handle hos Beijer istedenfor hvis det er større ting, jeg kjøpte nettopp to takvindu-kupoler, eksemplarisk håndtert og billigere enn samme hos Hornbach.

• Liker
Lassiter og 2 andre
  • Laddar…
Dører og Bygghemma/DSV virker populært. Nedenfor er en av alle mine e-poster til Bygghemma etter at jeg bestilte innerdører:

Til: kundservice@bygghemma.se <kundservice@bygghemma.se>
Emne: VS: [2022BGH268627]

Jeg har fortsatt ikke fått noe tilbakemelding på dette! Er nå så lei av denne saken og av å ha dører liggende i stuen. Kaster dem snart ut på fortauet så kan dere hente dem når dere vil, og jeg kjøper dører et annet sted.

• Liker
Lynn Wigardt og 7 andre
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, et sidevindue og en Yale-lås til min villa, som for øyeblikket totalrenoveres. Bestillingen ble lagt den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problem, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveringen.

Først og fremst fikk jeg rede på at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og viderestillinger til forskjellige avdelinger når jeg forsøkte å finne ut hvor døren min var, ettersom snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post, fikk jeg uklare svar med e-posttilbakemelding med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at de sidevinduene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en refusjon eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt uklart hvordan denne "lille skaden" er, og jeg får ingen tilbakemelding.

Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke ferdigstille forsiden...

Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus istedenfor, der kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.

Vil bare være enig med tidligere taler om Bygghemma 😥 Kundeservice eksisterer ikke i selskapet! Kjøpte en varmtvannsbereder på 300 liter til huset! Sveisen i varmeelementets rør gikk i stykker! Den var bare 6 måneder gammel da den kollapset. Måtte vente 1 måned før de ordnet/byttet ut kjelen 😡. Det var vinter og kaldt rundt nyttår.
Hele familien var samlet da i noen uker! Håpløs kundeservice som bare prioriterte ødelagte håndverktøy den måneden 😩 Å selge så mye som mulig uten kundeservice er deres greie! Har noen andre ubehagelige opplevelser med samme selskap! Men kraften har ebbet ut! Lars Evers Ps! Unngå selskapet! Da får dere en lykkeligere fritid

måneden

• Liker
  • Elsker
Ellen223 og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.