K
Når de vel leverer og ingenting går i stykker, er de ok. Har bestilt fra dem minst 20-40 ganger gjennom årene.

Sist bestilte jeg plengjødsel som de bestilte direkte fra Xeed og for 100 kr billigere enn Xeed selv. Ok, jeg bestilte to forskjellige typer gjødsel der den ene var utsolgt på grunn av "feil på lagersaldo". Svarte at jeg ville ha en annen type i stedet, men før de svarte 3 dager senere hadde de allerede rukket å sende den ene posen, og jeg måtte legge inn en ny bestilling. (Ny ekspedisjonsavgift, så jeg avslo)

Ellers har de en gang levert 20 artikler til en baderomsrenovering. Kommoden var skadet, men de sendte en ny innen 5 dager. Fikk beholde den skadede der blant annet dørene var hele, så har dem i reserve nå. Blanderbatterifestet kom aldri, og da ringte jeg direkte til produsenten som hjalp meg samme dag. Bygghemma kontaktet etter 3 dager og meddelte at de ventet på svar fra leverandøren 😅

Grillen fra Broil King som jeg hadde diverse problemer med, tok 6 måneder å løse med klage til ARN. Da tok det 2-6 uker mellom e-postsvarene der de ville ha bilder av bilder. Så plutselig filmer osv osv osv. Da ARN endelig kontaktet, ble det fart på dem. Fikk masse reservedeler i posten samt halve kjøpesummen tilbake. Måtte så klart følge opp den lovede erstatningen. "Vi har betalt ut" Nei, det har dere ikke. "Vi dobbeltsjekker med økonomi..oj, det var noe feil så nå skal de komme" nei, de kom ikke. "oj unnskyld, økonomi ringer deg direkte og gjør umiddelbart en direkte utbetaling" Nå kom pengene!! (2-3 arbeidsdager senere.. )

Det er deres kundeservice som er så utrolig dårlig mot kundene. Men trolig også mot leverandørene de bestiller direkte fra. Antar de spyr på dem, men med tanke på de store volumene de kjøper, må de beholde dem.
 
Sist redigert:
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sideglass og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble gjort den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til ulike avdelinger når jeg prøvde å finne ut hvor min dør var, siden snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Skjønner ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sideglasset jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en refusjon eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke klart hva denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke fullføre forsiden...

Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus i stedet, der kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Det finnes flere grunner til å kjøpe byggematerialer via håndverkere... 😎
 
B Bästerortarn skrev:
Ja och nej, det er bygghemma som har valgt speditør, og til tross for gjentatte klager på trøblete leveranser, leveringsskader osv. de siste 5 årene, så fortsetter bygghemma å bruke DSV så ...... Og siden det er med bygghemma (ikke DSV) man har en avtale, så er det fullt i sin orden å "pissa" 😄 på bygghemma.

Personlig synes jeg det er mer dumt å ikke klare å forstå et helt innlegg og henge seg opp i detaljer. Mitt kjøp fra Badshop som er en annen front til Bygghemma ble først ordentlig forsinket og Badshop nektet å hjelpe meg med å prøve å styre om lev. til en nabo uten det var jeg selv som måtte mase hos speditøren for å gjøre et unntak og lev. tingene til naboen. At jeg lyktes skyldtes nok mest at på landet kjenner alle hverandre ......

Av to varer delt på tre kolli, så var to kolli ordentlig maltraktert av DSV, men heldigvis hadde produsentene emballert veldig godt, så det var ingen fare.

Ang. bygghemma er de som sagt ganske kjente for leveringsproblemer og for å være veldig vanskelige å få tak i og å gjøre med, akkurat som mange andre selskaper innen BHG Group. De har rett og slett gjort det til en forretningsidé å selge billig og om/når det går galt, forsøke å trette ut kunden til de gir opp.

Foruten egne erfaringer, har jeg fra min omgangskrets hørt alt fra dårlige til direkte katastrofale anmeldelser om anslagsvis 7-8 av BHGs ulike selskaper. Og problemene er omtrent de samme. Dessuten forekommer bygghemma flere ganger på Råd&Røns svarte liste.
Høres jo på navnet allerede at det er dårlig da jeg antar at det er engelsk man sikter til når shop er med der :D

Min opplevelse av Bygghemma er dog det samme, blir ingen flere bestillinger derfra for min del.
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Jeg har bestilt fra bygghemma 5ganger både større og mindre leveranser.
Alt har gått veldig smidig og levert i tide.
Tror det er Postnord som har levert hver gang bortsett fra når jeg bestilte garderobedører, kanskje det var et annet selskap som leverte.
 
  • Liker
Renholmen
  • Laddar…
Som sagt, Bygghemma driver med dropshipping og er dermed avhengig av at forskjellige leverandører holder sine oppdrag.
Deretter, om jeg ikke husker feil er det samme bedriftskonsern/ledelse som Outl1. Forskjellen er at Outl1 hevder å ha lager, noe som ikke alltid stemmer, og man må vente 3 måneder på at tingene kommer fra Kina.
 
  • Liker
noone70 og 1 annen
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidevindu og en Yale-lås til villaen min, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble lagt inn 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problem, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til forskjellige avdelinger da jeg forsøkte å finne ut hvor døren min var, fordi snekkerne på stedet trengte den. Transportselskapet DSV fortalte meg at døren hadde gått i stykker (PS Fatter ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post, fikk jeg uklare svar med e-post tilbake etter minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidevinduene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en refusjon eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke hvordan denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke fullføre forsiden...

Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Om du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus i stedet, der kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Fasst Bygghemma group har jo massevis av tråder på nettet om hvor dårlige de er. Folk synes å tenke "det gjelder ikke meg".

Og så får vi en tråd til.

Allerede for 4 år siden kjøpte en venn av meg en gressklipper via BHG, og den kom med feilmontert klippeaggregat og ødelagt batteri. Det tok en måned for dem å svare på saken hans. Men han fikk i det minste et nytt batteri da han dro til deres "butikk" i Sollentuna. Men alt som var feilmontert måtte han ordne selv.

Men som sagt. Hadde man googlet på bygghemma ville man fått opp eksisterende tråder og allerede innsett at det var dårlige.

@Sertac Karabas Innrøm at du valgte bygghemma fordi de var billigst ;) Det er sånn de får kundene sine.
Så innser folk. Dessverre. At man får det man betaler for. Hadde jeg hatt et kritisk byggeprosjekt som sto stille hadde jeg kanskje ikke kjøpt varene fra en nettbutikk.

Det er noen ganger det er bra å ha kontakt med de lokale byggemarkedene (som ikke er så mye dyrere som man kan tro).
 
  • Liker
Bästerortarn og 1 annen
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Dører og Bygghemma/DSV virker populært. Nedenfor er en av alle mine e-poster til Bygghemma etter at jeg bestilte innerdører:

Til: kundservice@bygghemma.se <kundservice@bygghemma.se>
Emne: VS: [2022BGH268627]

Jeg har enda ikke fått noen tilbakemelding på dette! Er nå så lei av denne saken og av å ha dører liggende i stuen. Kaster dem snart ut på fortauet så kan dere hente når dere vil og kjøper dører et annet sted.
Om du skriver så. Så vet jeg hvorfor de ikke svarer deg :)
 
J JoE1090 skrev:
Jeg har i løpet av de siste 3 årene handlet for seks-sifrede beløp hos Bygghemma og det har fungert veldig bra bortsett fra i ett tilfelle hvor de f*ckade opp skikkelig. En bra person på kundeservice løste det imidlertid. Hvis jeg ikke har tatt feil så eies Bygghemma av Beijer som jeg unngår siden prisene ofte er ren ocker. Hornbach er ellers mitt absolutte førstevalg.
Generelt er vel det akkurat sånn. Selv de mest verdiløse selskapene er jo bra når de lykkes.

Man merker jo hvor bra en bedrift egentlig er når det oppstår problemer.
 
  • Liker
Bästerortarn og 5 andre
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som for øyeblikket totalrenoveres. Bestillingen ble lagt den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og koblinger til forskjellige avdelinger når jeg prøvde å finne ut hvor døra mi var, ettersom snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV meddelte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en forbaska ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemeldinger mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidelysene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt uklart hva denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Byggearbeiderne er på stedet og kan ikke ferdigstille forsiden...

Oppsummert har denne opplevelsen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Bygghemma har en elendig kundeservice, er som en teflonpanne.
 
  • Liker
Styrman_jansson og 1 annen
  • Laddar…
G Gunnar Lieungh skrev:
Bygghemma har en elendig kundservice, er som en teflonpanne.
Kan meddele at Byggshop er samme søppel.
Ubetydelig kontakt via kundetjeneste og umulige å få tak i via telefon …
 
maskeradeproggaren
Stiller meg i koret: Unngå bygghemma!

La inn en ordre for to uker siden med byggematerialer som var på lager "levertid 2-5 dager" og var ute i god tid. Så tenkte jeg ikke mer på det. Da jeg skal bygge til helgen tenkte jeg hvorfor får jeg ikke leveringsbekreftelse, det har jo gått to uker. Merk, ordrebekreftelse er sendt og ordren allerede betalt.

Går inn på "mine sider" - ordren finnes ikke. Ringer kundeservice. Ordren finnes ikke. "Noe må ha blitt feil i teknikken, de oppdaterte plattformen for en stund siden det kanskje skjedde da, sier kundeservice". ØØØHH Ok, takk.

At ordrer forsvinner i løse luften var kanskje akseptabelt i 1999 men neppe i dag, hva! Helt utrolig egentlig. At ordrer forsvinner i systemet er jo typ det alvorligste som kan skje. Testkjører de ikke ordentlig før oppdatering eller har de hatt en systemkrasj? Hvem vet, men uansett er det merkelig at de ikke har prosesser som fanger opp dette, og informerer kunden. Virker som det er Avensia som har bygget deres plattform...

Medarbeideren sier at de "makulerer ordren" og betaler tilbake. OK OK. Jeg sier, men legg en ny ordre da. "nei det kan vi ikke, det får du gå inn og legge en ny ordre selv". MEN HVA F-N.

Bygghemma vurdering: 1/10.
 
  • Liker
noone70 og 1 annen
  • Laddar…
maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Medarbeideren sier at de "makulerer ordren" og betaler tilbake. OK OK. Jeg sier, men legg inn en ny ordre da. "nei det kan vi ikke, det får du gå inn og legge en ny ordre selv". MEN HVA F-N.
Som sagt, ikke regn med at de betaler tilbake, Du kommer til å måtte mase. Eller hvis du betalte med kredittkort så reklamer direkte til kredittkortselskapet. Så får du tilbake pengene dine. Og bygghemma får krangle med kredittkortselskapet.
 
  • Liker
noone70
  • Laddar…
Bygghjemme, Badshop, Byggshop...samme pappskaller alle sammen
 
B
maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Ringer kundeservice. Ordren finnes ikke.
...
Medarbeideren sier at de "makulerer ordren" og betaler tilbake.
Hvordan kunne de makulere noe som ikke fantes? 🙂
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.