77.214 lest ·
63 svar
77k lest
63 svar
Unngå Bygghemma!
Dessverre er BH elendig og sannsynligvis sitter det i bedriftskulturen.
Vi har et oligopolmarked på byggevarer som holder prisene oppe, noe som gjør at kundene mer eller mindre blir tvunget til å velge bedrifter som ser ut til å ha dårlig service som forretningsidé.
Jeg unngår så mye som mulig Byggmax, som jeg ser omtrent som "helvete på jord".
Trengte en bred fasadepensel forrige uke av ok kvalitet da jeg skal male om en bod.
På Bauhaus, Beijers og andre steder koster penselen ca. 300 kr. Jeg skal bruke den ved én anledning, én dag, men vil ha rimelig kvalitet da det er ca. 8 timers arbeid.
Velger i stedet Byggmax av "gjerrighet" og betaler 95 kr. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg hadde ganske sterk angst på veien inn i butikken.
En lindrende omstendighet er at de har begynt med selvskanning slik at man slipper interaktivitet med deres personale.
Hvor finner de disse menneskene? Personer fra Samhall oppleves som hjernekirurger i sammenligning.
Vi har et oligopolmarked på byggevarer som holder prisene oppe, noe som gjør at kundene mer eller mindre blir tvunget til å velge bedrifter som ser ut til å ha dårlig service som forretningsidé.
Jeg unngår så mye som mulig Byggmax, som jeg ser omtrent som "helvete på jord".
Trengte en bred fasadepensel forrige uke av ok kvalitet da jeg skal male om en bod.
På Bauhaus, Beijers og andre steder koster penselen ca. 300 kr. Jeg skal bruke den ved én anledning, én dag, men vil ha rimelig kvalitet da det er ca. 8 timers arbeid.
Velger i stedet Byggmax av "gjerrighet" og betaler 95 kr. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg hadde ganske sterk angst på veien inn i butikken.
En lindrende omstendighet er at de har begynt med selvskanning slik at man slipper interaktivitet med deres personale.
Hvor finner de disse menneskene? Personer fra Samhall oppleves som hjernekirurger i sammenligning.
Jeg har skrevet det før.. kjøp ting på steder man kan se noen i øynene når noe har gått galt. Å dessuten så støtter man de lokale bedriftene så de finnes der i fremtiden om man vil kjøpe noe som du bare må ha samme dag. Ja, jeg vet.. det finnes ikke samme utvalg å prisen er sannsynligvis bedre. Ja.. jeg har også kjøpt på nettet iblant.
Renoveringsnybegynner
· Bästerort
· 1 641 innlegg
Ja og nei, det er bygghemma som har valgt speditør og til tross for gjentatte klager på rotete leveranser, leveringsskader etc. de siste 5 årene så fortsetter bygghemma å bruke DSV så ...... Og siden det er med bygghemma (ikke DSV) man har en avtale så er det helt i orden å "pisse" 😄 på bygghemma.S Sernando skrev:
Personlig synes jeg det er mer idiotisk å ikke klare å forstå et helt innlegg og henge seg opp i detaljer. Mitt kjøp fra Badshop som er en annen front til Bygghemma ble først ordentlig forsinket og Badshop nektet å hjelpe meg med å prøve å styre om lev. til en nabo uten det var jeg selv som måtte mase hos speditøren for å gjøre et unntak og lev. tingene til naboen. At jeg lyktes skyldtes nok mest at på bygda kjenner alle hverandre ......
Av to varer delt på tre kolli så var to kolli ordentlig slått i stykker av DSV men heldigvis hadde produsentene emballert svært godt så det var ingen fare.
Ang. bygghemma er de som sagt ganske beryktet for leveranseproblemer og å være veldig vanskelige å få tak i og å ha å gjøre med, akkurat som mange andre selskaper innen BHG Group. De har rett og slett gjort det til en forretningsidé å selge billig og hvis/når det går galt forsøke å trette ut kunden til den gir opp.
Foruten egne erfaringer så har jeg fra min omgivelse hørt alt ifra dårlige til direkte katastrofale vurderinger om anslagsvis 7-8 av BHG's ulike selskaper. Og problemene er omtrent de samme. Dessuten forekommer bygghemma flere ganger på Råd&Röns svarte liste.
Allvitende
· Östergötland
· 4 362 innlegg
Drittselskap. Bestilte et gulv som "fantes på lager", tok en måned å få. Bestilte et badekar som også skulle finnes på lager, tok 3 måneder og masse mas med kundeservice å få. Alltid diverse forsøk på å pung ut mer penger og skylde fra seg når man snakker med kundeservice. Men det var jo billig...
Hvorfor ikke kjøpe døren direkte på for eksempel Bauhaus?Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sideglass og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble gjort den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problem, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveransen.
Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til forskjellige avdelinger når jeg prøvde å finne ut hvor min dør var, fordi snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.
Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar, med e-post tilbakekobling med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sideglassene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke hvordan denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.
Bygningsarbeiderne er på stedet og kan ikke ferdigstille forsiden...
Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noen gang har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservice er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Da skulle du ha gått tilbake til Hornbach og fått den for 10% billigere enn Beijer mot deres prisgaranti.😉😅mnils skrev:
Jeg har i løpet av de siste 3 årene handlet for 6-sifrede beløp på Bygghemma og det har fungert veldig bra bortsett fra i ett tilfelle da de f*ckade opp skikkelig. En bra person på kundeservice løste det dog. Om jeg ikke tar feil så eies Bygghemma av Beijer som jeg unngår siden prisene ofte er ren ocker. Hornbach er ellers mitt absolutte førstevalg.
Renoveringsnybegynner
· Bästerort
· 1 641 innlegg
Du har tatt kjempemye feil! De har ingenting med hverandre å gjøre.J JoE1090 skrev:Jeg har de siste 3 årene handlet for 6-sifrede beløp på Bygghemma og det har fungert meget bra bortsett fra i ett tilfelle da de f*ckade opp skikkelig. Bra person på kundeservice løste det dog. Om jeg ikke har tatt feil så eies Bygghemma av Beijer som jeg unngår siden prisene ofte er ren ocker. Hornbach er ellers mitt absolutte førstevalg.
Bygghemma eies av rövhattarna på børsnoterte BHG Group https://www.wearebhg.com/
Kan ikke annet enn å være enigSertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidelys og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble lagt inn den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveransen.
Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til ulike avdelinger da jeg forsøkte å finne ut hvor min dør var, fordi tømrerne på stedet trengte den. Transportselskapet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.
Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidelysene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en refusjon eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke klart hva denne "lille skaden" er og jeg får ingen tilbakemelding.
Bygningsarbeiderne er på stedet og kan ikke bygge ferdig forsiden...
Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noen gang har hatt med en forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggemateriale, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Bygghemma er DRITT!
Du og mange har hatt problemer med BH, leser jeg her.Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sideglass og en Yale-lås til min villa, som for øyeblikket totalrenoveres. Bestillingen ble lagt 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppsto det alvorlige problemer med resten av leveransen.
Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoplinger til ulike avdelinger da jeg prøvde å finne ut hvor døren min var, siden snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV meddelte meg at døren hadde gått i stykker (PS Forstår ikke hvordan man kan ødelegge en forbannet ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.
Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-posttilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sideglassene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke klart hva denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.
Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke fullføre forsiden...
Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noen gang har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus i stedet, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Jeg har bare hatt gode erfaringer med dem. Kjøpte en del ting til attefallshuset som vi bygde for 4 år siden. Fortsatt kjøpt dusjblander mm til badet og i vår nye betongtakstein til vårt hus med dif duk mm. Alt levert i god tid uten skader. Men har ikke trengt å være i kontakt med deres kundeservice for skadede deler.
Uten fått hjelp med andre ting fylle i når man bestilt gjennom deres nettside.
Japp unngår Bygghemma.
Ja, jeg har begynt å få samme type opplevelse av ByggHemma. Jeg begynner å mistenke at det er noe øststatsfirma som egentlig står bak den nettsiden.Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidevindu og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble lagt 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problem, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.
Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til ulike avdelinger når jeg prøvde å finne ut hvor min dør var, siden snekkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Fatter ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.
Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-post tilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidevinduene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke hvordan denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.
Byggearbeiderne er på stedet og kan ikke bygge ferdig fronten...
Oppsummert har denne opplevelsen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Om du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å vende deg til Bauhaus isteden, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Jeg kommer ikke til å bestille noe mer fra disse typene.