107.440 lest ·
135 svar
107k lest
135 svar
OSB eller kryssfiner bak gips?
Enig, råspont har blitt spikret i alle tider og har aldri løsnet, og gjør det ikke nå heller. Spik råsponten, skru gipsen med 30 mm gipsskrue, har fungert siden gipsen ble oppfunnet. Man til og med spikret med 30 mm hugget spiker, ikke noe problem, hvorfor komplisere det med spikerpistoler som ødelegger det meste.Matti_75 skrev:
A
Alfred Jonsson
Utestengt
· Västra Götaland
· 208 innlegg
Alfred Jonsson
Utestengt
- Västra Götaland
- 208 innlegg
Kjenner ingen snekker som setter sponplate i veggene.Johan Gunverth skrev:
Vi setter ALLTID OSB + Gips og det gjør alle andre firmaer jeg kjenner til også.
Hvorfor fortsette å mase om hva snekkere alltid gjør eller ikke gjør, bransjen er full av folk som gjør ditt eller datt på grunn av gamle vaner.
Det har jo allerede blitt presentert uavhengige tall på at samtlige plater (spon/OSB/plywood) tåler belastningen som kan oppstå i et normalt hjem.
Åpenbart finnes det folk som kaller seg både konstruktører og snekkere som både monterer det ene og ler av det andre, dette mener jeg man kan se bort fra da det finnes uavhengige fakta i saken.
Personlig velger jeg det som er billigst og har aldri hatt noen problemer med verken bilder eller store TV-er.
Det har jo allerede blitt presentert uavhengige tall på at samtlige plater (spon/OSB/plywood) tåler belastningen som kan oppstå i et normalt hjem.
Åpenbart finnes det folk som kaller seg både konstruktører og snekkere som både monterer det ene og ler av det andre, dette mener jeg man kan se bort fra da det finnes uavhengige fakta i saken.
Personlig velger jeg det som er billigst og har aldri hatt noen problemer med verken bilder eller store TV-er.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Endelig!Gabbe1 skrev:...
Det har jo allerede blitt presentert uavhengige tall på at samtlige plater (spån/OSB/plywood) klarer belastningen som kan oppstå i et normalt hjem.
Tydeligvis finnes det folk som kaller seg både konstruktører og snekkere som både monterer det ene og ler av det andre, dette mener jeg man kan ignorere da det finnes uavhengige fakta i ...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg