33.729 lest ·
95 svar
34k lest
95 svar
Nybygg - juksbygg?! Blir vi lurt? Bekymret!!
K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 036 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.036 innlegg
Jeg laget et innlegg om at mineralullbaserte plater med tykkpuss var en velprøvd og sikker variant på enstegsforseglet pussfasade på stenderverk, men etter en kort lesestund på forskjellige googlekilder tok jeg bort det innlegget. Selv revettsikrede pussfasader på trestenderverk finnes som har overlevd 100 år. Problemet er at disse har levd på at isolasjonen bak har vært så tynn at inntrengende vann kunne tørke ut før skade skjedde!hul skrev:
I dag kan man ikke bygge enstegsforseglet på trestender og oppfylle energikravene.
Huseier
· Västerbottens län
· 775 innlegg
I dag var inspektøren ute! Han gjorde en rask sjekk og sa at det så bra ut, med unntak av småfeil. Ingenting avgjørende. Han fortsatte inspeksjonen etter at jeg hadde dratt og skal komme tilbake med en rapport. Så vi får se om han fant noe annet.
Veggen rundt el-sentralen sa han var absolutt ingen fare. Og gipsveggene som mange har påpekt er slurvete satt opp, så jeg at snekkerne har gjort om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noe.
Vi får se hva rapporten sier videre.
Veggen rundt el-sentralen sa han var absolutt ingen fare. Og gipsveggene som mange har påpekt er slurvete satt opp, så jeg at snekkerne har gjort om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noe.
OJ merkelig, ifølge mange i denne tråden var det jo i prinsippet bare å rive hele huset og gjøre om.catherineb skrev:I dag var takstmannen ute! Han gjorde en rask sjekk og sa at det så bra ut, med unntak av småfeil. Ingenting avgjørende. Han fortsatte besiktigelsen etter at jeg hadde dratt og skal komme tilbake med en rapport. Så vi får se om han fant noe annet.
Veggen rundt sikringsskapet sa han var absolutt ingen fare. Og gipsveggene som mange har påpekt er slurvete satt opp så jeg at snekkerne har gjort om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noe.
håper mange lærer en lekse at ikke skrive når man ikke har peiling.
mene og synse er selvfølgelig bra men ikke skrive som om det er fakta, man skremmer opp folk og også forstår for diverse firmaer.
Huseier
· Västerbottens län
· 775 innlegg
I dag fikk vi uttalelsen fra takstmannen! Alt er bra, det er ingenting å bemerke og ingenting som skal utbedres.
Klikk her for å svare