130.734 lest ·
270 svar
131k lest
270 svar
Naboen river eternittak!
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Greenhouse. Ditt forhold til farer og risikoer overskrider med god margin det rasjonelle og rimelige, og din opptreden her tyder på at du mangler evnen til å ta inn over deg saklige grunner for å redusere din bekymring. Jeg er oppriktig lei meg for din skyld, da det må være utrolig slitsomt å bekymre seg så mye som du gjør, og bruke så mye tid på å spørre om og debattere noe selv om du allerede har fått så mange og entydig beroligende beskjeder. Jeg lurer også på hvilken effekt det har på barnet ditt, får barnet leke uten stadige formaninger, overfører du din egen bekymring til barnet ditt som da risikerer å bli engstelig og passiv? Jeg sier ikke dette for å være nedlatende, men tenker på ditt og ditt barns beste: søk profesjonell hjelp for å lære å reagere proporsjonalt på farer og risikoer som vi alle utsettes for i løpet av vårt liv. Lykke til.
Dette forumet slutter aldri å overraskeG greenhouse skrev:
Trodde i samme baner når hun kaster ut at mannen er gnien og nonchalant til tross for at han faktisk bytter ut taket og i tillegg utsetter seg selv for betydelig større fare! 74 år og jobber oppe på taket er ikke noe å spøke med!M MagHam skrev:OK vi tenker på en helt annen måte:
Om eternittaket ligger i 20 år til, under ditt barns oppvekst, så vil det regelmessig slippe litt litt grann fibre. Når det ramler kongler, hagler og regner for eksempel. Det meste går ned i markoverflaten rett ved bygningen. Deretter kan det virvles opp når man raker for eksempel.
Nå blir du kvitt taket med en gang, og vinden blåser bort fra deg. Høres nesten ut som en bra ting hvis man ser det slik.
Selv ville jeg gått over til naboen og hjulpet ham uten å nøle!
Trist med sure naboer
klart han få leve sitt liv som han vil, bare han slutter å trakassere andre med sitt bekreftelsesbehov og rechthaberei. de havner alltid på internettforum, det eneste stedet de kan få den oppmerksomheten de krever.F framtand84 skrev:
Bygningsvaktmester
· Malmö
· 256 innlegg
Jeg har fått sertifikat for å rive asbest.
Det holder med en større fiber for arrvev Asbestos og pleuraplakk er de vanligste skadene.
Hvis man skal jobbe for en kunde med å f.eks. rive et tak, må man opprette en arbeidsplan og der skal avsperring alltid inngå, men det var bare noen få meter fra objektet og alt innenfor avsperringen (selv om det i prinsippet er så langt en del av taket kan falle + noen meter) skulle ryddes for større objekter man kan ta med hånden, støvsuge de mindre og deretter vannes.
Dog følger det med klær og hår.
Det er derfor viktig å være nøye med å støvsuge seg selv og klærne.
Det holder med en større fiber for arrvev Asbestos og pleuraplakk er de vanligste skadene.
Hvis man skal jobbe for en kunde med å f.eks. rive et tak, må man opprette en arbeidsplan og der skal avsperring alltid inngå, men det var bare noen få meter fra objektet og alt innenfor avsperringen (selv om det i prinsippet er så langt en del av taket kan falle + noen meter) skulle ryddes for større objekter man kan ta med hånden, støvsuge de mindre og deretter vannes.
Dog følger det med klær og hår.
Det er derfor viktig å være nøye med å støvsuge seg selv og klærne.
Staffan2000 skrev:
Mange av svarene, spesielt fra Staffan, har bare føltes som om han vil latterliggjøre TS. Det tror jeg er åpenbart for de fleste. Det er ikke mulig å ta til seg hva noen sier hvis hensikten er å latterliggjøre en og ikke hjelpe en. Trist om dette forum skal være for voksenmobbing.C C.Lundin skrev:
TS: "- Did you just assume my gender?"D Daos69 skrev:
Det her kanskje mynder ut i en krenkelsestråd også
Jeg har ærlig talt ikke orket å lese hele tråden. Asbest kan være farlig selv i små doser, så frykten er ikke ubegrunnet. Det kan imidlertid ta mange år før man blir syk. Derimot er det selvfølgelig ikke farlig å ha asbest på taket eller i ventilasjonsrør. Det er fiberdammet som er farlig. Så hvis platene ikke knekker og støver, er det ikke farlig. Jeg har selv revet ned en hel husfasade med eternittplater. Jeg brukte åndedrettsmaske. Som privatperson får man håndtere det. Reglene som finnes var i hvert fall da når jeg gjorde det utformet som arbeidsvern.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 innlegg
Absolutt ingen fare. Dessuten er det nok mye bedre at han gjør det selv enn om et firma kommer og gjør det. Dere puster inn mer asbest om dere tar en tur inn til byen.
Det fikk meg til å lese mine svar om igjen. Men noe latterliggjøring kan jeg ikke finne. Muligens et snev av syrlighet på gode grunnlag.S Sanna171 skrev:
TS selv derimot, er arrogant og overlegen, når hun (TS er definitivt en yngre dame) vifter bort våre kommentarer om at det finnes andre farer å være oppmerksom på.
Staffan
Ettersom (for mye) sukker er en av de største årsakene til overvekt og ettersom overvekt er en av de største årsakene til hjerte-kar-sykdommer og ettersom hjerte-kar-sykdommer er en av de vanligste dødsårsakene i Sverige i dag, mens asbestrelaterte dødsfall er, i prinsippet, ubetydelige statistisk sett, så er jeg enig med deg, det er rent barnslig å sammenligne faren fra asbest med faren fra sukker.G greenhouse skrev:
Asbesten er, i prinsippet, et ikkeproblem i dagens Sverige, mens sukker er et kjempeproblem.
/ Hilsener, Fredrik
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Ja, det er faktisk slik at det er langtidseksponering som kan gi helseeffekter etter hvert. Lette fiber går jo bare jojo i luftveiene. Større fiber fester seg i nesen. Fiber i størrelse derimellom kan bli værende i lungene. Det kreves trolig enorme mengder før det gir noen påvirkning 20-30 år senere.G gaidin skrev:
Altså, ta det med ro.
Er dette et seriøst innlegg? Håper de har elbil og ikke bor i noen sentralort. Samt ikke har noen person som røyker i sin nærhet, Alltid viktig at vi bryr oss om våre nære og kjære men er det ikke positivt at naboen bytter ut sitt eternit tak