P
Veldig pent! Har noen kant døren lukker mot?

Scouten skrev:
Veldig pent! Er det noen kant døren lukker mot?
Takk! Ja, jeg har skrudd fast lekter på de loddrette veggene samt en buet bue som løper i hvelvet, festet i lekte samt med fogskum. Hvis det var det du tenkte på?

• En buet veggstruktur med trelekter festet og skumisolering, del av et byggeprosjekt. Veggen er laget av murstein og betong.
P
Akkurat! Jeg er veldig imponert over byggverket ditt!

• Liker
Buford
  • Laddar…
Hva brukte du for bruk og hva hadde du for armering? Ble så jækla sugen på å bygge nå :D:love:

P Pappa1986 skrev:
Kjempefint! Skal også prøve meg på noe lignende men blir med en gitterdør og en lampe innerst så det ser ut som en fengselscelle. Men virkelig imponerende bygg(y):D
Jeg kan se din byggetillatelsessøknad foran meg; fengselscelle / jordkjeller. :crysmile:

• Liker
Immobil og 4 andre
  • Laddar…
harry73
Byggesøknad? Det skal vel ikke være nødvendig?

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
knutars knutars skrev:
Jeg kan se din byggesøknad foran meg; fengselshule / jordkjeller. :crysmile:
Hahaha :crysmile::crysmile:hadde vært kult.

harry73 harry73 skrev:
Byggesøknad? Det skal vel ikke trengs?
Trolig ikke men bare for å...
Omtrent som å søke om tillatelse for demonstrasjon med hensikt å styrte regjeringen.

• Liker
Buford
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Hva brukte du for mørtel og hva hadde du for armering? Ble så utrolig gira på å bygge nå :D:love:
Brukte murmørtel fra Byggmax, og plantejern også kalt murverksarmering i alle skift. :)

Buford Buford skrev:
Kjørte med mørtel fra Byggmax, og bistål også kalt murverksarmering i alle skift. :)
Ok. Dumt spørsmål, men kjørte du det også i hvelvet?

harry73
Scouten skrev:
Det her ble vårt resultat..
(y):love:
Fortell gjerne litt mer om ditt bygge. Tidsbruk, størrelse, kostnader mm

P Pappa1986 skrev:
Ok. Dumt spørsmål, men kjørte du det også i hvelvet?
Jepp! Samme opplegg gjennom hele bygget!

• Liker
Pappa1986
  • Laddar…
Åsa Lund
Buford Buford skrev:
Idag kom døren på plass, grunnet.
Skal du ha en indre dør også?
I jordkjelleren hjemme hos mormor og morfar var det to dører. Mellom dørene stablet morfar halmballer for at temperaturen skulle bli jevnere over året. Varmer på vinteren og kjøligere på sommeren.

Vi har en jordkjeller på Torpet og i den har vi alltid et lite lager med tre/fire bøtter Falu rødfärg stående. Og om sommeren noen kasser med brus og et brett øl ;)

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Skal du ha en indre dør også?
I jordkjelleren hjemme hos mormor og morfar var det to dører. Mellom dørene stablet morfar halmballer for at temperaturen skulle bli jevnere over året. Varme om vinteren og kjøligere om sommeren.

Vi har en jordkjeller på Torpet og i den har vi alltid et lite lager med tre/fire bøtter Falu rødfärg stående. Og om sommeren noen kasser brus og et brett øl ;)
Det blir kun en "jordkjeller". Tror den er for liten for å få riktig temperatur og greier. Mest en kul greie liksom.

• Liker
Härryda2015
  • Laddar…
Åsa Lund
Uavhengig av størrelse er jordkjellere moro, enig!

• Liker
Buford
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.