Kunne det gå som frigga om man holder overflaten mindre enn 15 kvm?

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Skulle jeg kunne anlegge en bunker hjemme på tomten uten bgglov mener du?
Ja. Kommer an på takhøyden og en masse annet, men under mark går det å gjøre en hel del byggelovsfritt.

Noen ganger skulle man ønske man hadde en kupert tomt.

-RB- -RB- skrev:
Av og til skulle man ønske å ha en kupert tomt.
Likevel ikke så gøy når hele tomta er fylt med sprengstein... :/

Kunne ikke la være å poste lenke til disse enormt dyktige meksikanske hvelvmurerne.

Form? Armering? Har man bare håndverkskunnskapen så....

De hadde nok fullført din jordkjeller under kaffepausen, med koppen i den andre hånden. Og med øynene forbundet :D

• Liker
  • Wow
TCG og 11 andre
  • Laddar…
Skapelig perfekt blandet bruk (y)

nino nino skrev:
Skikkelig perfekt blandet bruk (y)
Jepp, og ikke en eneste gang ser det ut til at de sjekker mobilen på Finjas instruksjons-pdf "Mura selv" eller hva den heter :D

• Liker
  • Haha
tuffig og 5 andre
  • Laddar…
harry73
Jeg har tenkt lenge på en jordkjeller, men nå VIL jeg også ha en jordkjeller :(
Tenkte på denne:
:mad:

Jeg kan selvfølgelig ikke mure og vi får håpe det blir aldri av, men hvordan kan jeg nøye meg med en enklere variant etter videoen?

TS, se ikke på videoen, jeg synes du gjorde en god jobb!

• Liker
Iggopelle og 5 andre
  • Laddar…
Grusomt imponerende byggverk (y)

P
harry73 harry73 skrev:
Jeg har tenkt lenge på en jordkjeller, men nå VIL jeg også ha en jordkjeller :(
Tenkte på denne:
[media] :mad:

Jeg kan såklart ikke mure, og vi får håpe det aldri blir noe av, men hvordan kan jeg nøye meg med en enklere variant etter videoen?

TS, ikke se på videoen, jeg synes du gjorde en bra jobb!
Herregud! Det der var virkelig helt urimelig, hvordan skal jeg klare å få min kone til å la meg prøve å lage en sånn?!?

I dag kom døren på plass, grunnmalt. Kjørte noe lignende slamning i stedet for puss, får se om det holder... nå pauser jeg litt med finarbeidet, skal jo males og en lås skal på etc.

• Hvit dør montert i en buet inngang omringet av jord og stein, del av en bygge- eller renoveringsprosess.
  • Liker
  • Elsker
JonasVbg og 24 andre
  • Laddar…
Stilig! Jeg blir virkelig inspirert :D Hvordan tenker du rundt mus/rotter osv. med det stampede gulvet? Finnes det noe gulv som holder dem borte? Blir fristet til en lignende konstruksjon men vil holde unna så mye skadedyr som mulig i så fall.

A afSchinken skrev:
Stilig! Jeg blir skikkelig inspirert :D Hvordan tenker du med tanke på mus/rotter osv. med det stampede gulvet? Kommer det til noe gulv som holder dem borte? Blir fristet til et lignende bygg, men vil holde unna så mye utøy som mulig i så fall.
Ja, det skal legges fliser som gulv, skal også tette døren ordentlig, akkurat nå er det bare et lag med bord.

• Liker
afSchinken
  • Laddar…
Buford Buford skrev:
I dag kom døren på plass, grunnet. Kjørte noe lignende slamning i stedet for puss, får se om det holder... nå pauser jeg litt med finliret, skal jo males og en lås skal på etc.
Kjempefint! Skal også prøve meg på noe lignende men blir med en gitterdør og en lampe lengst inne så det ser ut som en fangehule.
Men virkelig imponerende bygg(y):D

• Liker
Buford
  • Laddar…
Maria T
Buford Buford skrev:
I dag kom døren på plass, grunnmalt. Kjørte noe lignende slamning i stedet for puss, får se om det holder... nå pauser jeg litt med finpussen, skal jo males og en lås skal på osv.
Men så fint! Om noen år kommer det til å se ut som den har vært der siden 1917 eller så. Håper dere oppbevarer svagdricka o pilsner i den neste sommer.

• Liker
Anna_H og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.