88.054 lest ·
96 svar
88k lest
96 svar
Mure hvelvet tak "jordkjeller"
Bedreviter
· Hallands Län
· 860 innlegg
Kunne det gå som frigga om man holder overflaten mindre enn 15 kvm?
Kunne ikke la være å poste lenke til disse enormt dyktige meksikanske hvelvmurerne.
Form? Armering? Har man bare håndverkskunnskapen så....
De hadde nok fullført din jordkjeller under kaffepausen, med koppen i den andre hånden. Og med øynene forbundet
Form? Armering? Har man bare håndverkskunnskapen så....
De hadde nok fullført din jordkjeller under kaffepausen, med koppen i den andre hånden. Og med øynene forbundet
Jeg har tenkt lenge på en jordkjeller, men nå VIL jeg også ha en jordkjeller 
Tenkte på denne:

Jeg kan selvfølgelig ikke mure og vi får håpe det blir aldri av, men hvordan kan jeg nøye meg med en enklere variant etter videoen?
TS, se ikke på videoen, jeg synes du gjorde en god jobb!
Tenkte på denne:
Jeg kan selvfølgelig ikke mure og vi får håpe det blir aldri av, men hvordan kan jeg nøye meg med en enklere variant etter videoen?
TS, se ikke på videoen, jeg synes du gjorde en god jobb!
Herregud! Det der var virkelig helt urimelig, hvordan skal jeg klare å få min kone til å la meg prøve å lage en sånn?!?harry73 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 148 innlegg
Stilig! Jeg blir virkelig inspirert
Hvordan tenker du rundt mus/rotter osv. med det stampede gulvet? Finnes det noe gulv som holder dem borte? Blir fristet til en lignende konstruksjon men vil holde unna så mye skadedyr som mulig i så fall.
Ja, det skal legges fliser som gulv, skal også tette døren ordentlig, akkurat nå er det bare et lag med bord.A afSchinken skrev:
Kjempefint! Skal også prøve meg på noe lignende men blir med en gitterdør og en lampe lengst inne så det ser ut som en fangehule.Buford skrev:
Men virkelig imponerende bygg
Men så fint! Om noen år kommer det til å se ut som den har vært der siden 1917 eller så. Håper dere oppbevarer svagdricka o pilsner i den neste sommer.Buford skrev: