Har du kjøpt en klinkers plate eller en granittkeramikk plate? Den første er det ikke helt sikkert at den er 100% rettvinklet
Granittkeramikk bør være det
Forestiller siste bildet første plogen? På det bildet ligger 3. stavparet feil og etter det ligger de neste feil.
Første plogen er den som ligger til venstre på siden av bilen, så kommer andre raden, og de er
Bare prøvelagt, men oppdaget feil og har stoppet deretter.
sitter og funderer på om man skal rive opp skiten men nå er det jo limt, så det sitter jo som satan, bare håper at man kan få det til under, igjen så det blir plant,...
så må jeg bestille mer gulv, noe som betyr at enten må jeg kjøre og hente det ca 5 mil enkel reise, eller betale for frakten, og så vet man ikke hvor lang tid det kan ta før man faktisk får det hjem:S
MEN hvis jeg gjør det, vil jeg legge ut bilde før jeg begynner å spikre, så alle her inne får godkjenne det før jeg fortsetter, vil bare ha drittet ferdig nå, og har mistet all lyst til å fortsette med det, da man bare må gjøre om hele tiden, og man forstår ikke helt hvorfor, bare at det er feil et sted.
skal skaffe en ny klinkersplata, men kommer ta den i MDF isteden fra jobben, å be dem i saga kappe til en til meg, med en cnc maskin, så kan det ikke bli, forhåpentligvis. skal maile dem jeg kjøpte de av i morgen, å sjekke om de kan sende ned en pakke til meg, håper det rekker, får regne litt på de i morgen
i morgen etter jobben. 22.30 så kommer jeg til å bryte opp de, som jeg allerede har lagt
kommer begynne på samme måte å måle ut midten på hver vegg, og begynne mot en MDF-plate denne gangen, MEN så når jeg først begynner å legge, hvordan skal jeg lettest og smidigst kontrollere så jeg ikke dytter de, så det ble som første gang, var litt inne på å legge hele raden, altså legge første stavene deretter legge hele veien ut til flisen, og så legge videre, men det kanskje er kronglete, og tar lengre tid
Den metoden fungerer ikke. Du må legge en rad om gangen.
1. Plasser platen din diagonalt veldig nøye og sitt deretter igjen på den så den ikke flytter seg. Er det MDF kan den være ganske glatt, så plasser gjerne noe gummi under så den ligger stille.
2. Når du legger de første 7-8 stavene, vær ekstremt nøye med at de både er 90 grader og følger MDF-platen, og at du får dem helt sammen med hverandre. Legg på "neste" stav løst for å kontrollere at du har riktig posisjon på staven før du skyter. I bildet nedenfor, 2 løst på 1, 3 løst på 2 osv....
3. Ha hele tiden kontroll på at du følger din midtlinje og at du alltid får stavene godt sammen. Noen ganger må sporene renses fra trefliser og annet for at det skal gå sammen. Sett gjerne 4 dykkert i alle stavene i første plogen så de ikke beveger seg. Trenger noe å justeres en halv mm kan du slå litt med gummiklubben.
Du bruker vel løsfjær i første plogen også antar jeg? D.v.s. B-stav til høyre og A-stav til venstre?
Når du har lagt første plogen legger du jo deretter en rad om gangen og vender retning opp og ned langs med plogen til du kommer ut forbi listbåndet. Om du tar en hel side først og deretter neste eller en rad om gangen spiller ingen rolle.
Så nå var gulvet borte... Bra lim må jeg si, får dra til trelastlageret i dag, og kjøpe ardex a31 så jeg kan prøve å sparkle det rett igjen,
Vet ikke om man bare skal sparkle over alt, eller om man skal ta og slipe/skrape bort så mye lim som mulig før,
Så nå var det løst, bare la det tørke til morgenen, så skal jeg teste igjen legge gulvet hahahaha..... Får vi håpe at det går bedre denne gangen, nå uten lim
Har nå målt ut 2 cm fra midtstreken, lagt mallen min i mdf, spikret den fast så den ikke kan bevege seg, laseren er innstilt på 2 cm så det skal bli cc hele veien.
Den metoden fungerer ikke. Du må legge en rad om gangen.
1. Plasser platen din på diagonalen veldig nøye og sitt deretter igjen på den så den ikke flytter seg. Er det MDF kan den være ganske glatt, så plasser gjerne noe gummi under så den ligger stille.
Jeg synes at det begynner å bli litt skjevt? Hvis du ser på laseren, følger den ikke nøyaktig likt som på den aller første staven, på den siste. Nå legger jeg jo litt skjevt på noen mm med vilje for å få ut midten, så er det jo ikke helt 110% at laseren står eksakt, men kan man fortsette eller skal man legge ned?
Det viktigste er at du ikke får gliper. Om plogen sakte går over midtlinjen med 2-3 mm på en strekning av 2-3 meter tror jeg ikke at du vil se noen gliper.
Stavene ser ganske rustikke ut med kvister etc. Er det et bevisst valg?
Jeg ser at din venstrestav ikke har noen fjær i plogspissen. Har du ikke høyre og venstre staver? Se f.eks. leggeanvisningen www.e-pages.dk/junckers/107/fullpdf/1.pdf
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.