52.854 lest ·
185 svar
53k lest
185 svar
Kryssmål rom...stemmer ikke ennå da?
Nei, men det letter arbeidet og ser penest ut om listbåndet er en pen symmetrisk innramming av fiskebensmønsteret.falkn skrev:
Om frisen er 20 eller 21 cm vil ikke synes, men er fiskebensmønsteret innenfor listbåndet ulikt på f.eks. høyre og venstre hjørne er det iøynefallende.
Hvis listbåndet ikke har rette sider blir det vanskeligere å få frisen pent sammen.
Listbånd og fris kan legges på forskjellige måter. Litt inspirasjon
http://www.stombergs.se/downloads/produktblad/monsterguide_massiv%20kortstav.pdf
TS, gå ut fra rommets midtlinje når du tegner opp rektangelen der fiskebensmønsteret skal legges.

Nå er det ingen vei tilbake😖
Har nå tatt midten på hver vegg, og deretter gjort en markering, deretter målte jeg opp 2 cm fra det, og stilte inn laser..... Skal lime og
Spikre første plogen nå.... For å kunne fortsette i morgen, håper jeg har tenkt riktig og at det kommer til å bli bra
falkn skrev:
har nå lagt, første plogen, og en rad, har limt og spikret det som er lagt, men lurer litt på om man kan drite i å lime nå? eller skal man fortsette,
det er så satans klenete, og jævlig, så tenker at det er 1000 ganger lettere å bare spikre, nå ligger første plogen så nå kan jeg ikke røre dem, så nå får det bli som det blir...
mvh
Kommer få kjøpe stor bøtte med sparkel sen... Noe er feil, å første plogen er limt..... Vet i fan hvordan det kan bli feil, da den første staven i plogen er lagt 1dag tidligere, med lim. Så det kan ikke ha flyttet seg..... Mye sparkel å et stort teppe så løser man det
men nå har man prøvd, å vet at det klarer man ikke. Uten vanlig klikk er nok bedre for meg
arneri68 skrev:

Der ser du, det er første plogen, virker som staven ikke er 100% så legger jeg i den staven, så mangler det noen mm, som følger med hele veien videre
At første plogen, i så fall deb staven er litt for lang, som gjør at jeg ikke kan få de helt sammen,
Det etterlates ikke mye rom for slurv. Du skulle kanskje ha hoppet over lim? Med spiker eller skrue er det en liten justeringsmulighet, selv om stavene ligger på plass. Får du bare den første plogen riktig, så er de andre mye enklere.
Hvilke har du handlet stavene av? Det kan selvfølgelig være litt variasjon i lengde. Jeg måtte noen ganger bytte ut en stav hvis den var lengre enn en annen (oftest det som blir problemet). Akkurat når man legger første plogen kan man ikke hoppe over slike gliper uten at det får konsekvenser. Hvor mye er det som trengs å byttes ut tror du?
Et alternativ er å ta senkesagen og sage av staven på lengden så de bygger like mye. Deretter frese et nytt spor med håndoverfresen. Så gjorde jeg også en gang når det stakk av gårde på grunn av ujevnt underlag.
Et alternativ er å ta senkesagen og sage av staven på lengden så de bygger like mye. Deretter frese et nytt spor med håndoverfresen. Så gjorde jeg også en gang når det stakk av gårde på grunn av ujevnt underlag.