Har du ingen vinkelhake? Då kan du jo bare kontrollere om det er 90 grader eller ei.
Problem er løst
nå ligger hele listbandet, skal lime det snart, så det får ligge over natt. Så i morgen skal resten gjøres, hvis jeg rekker det er dåp kl 14. men det skal nok rekkes.
så dette klippet, og ser ut gulvet ser ut.. da skal jeg være fornøyd med min legging
Vurderer om jeg skulle gjøre dette FØR de kommer og sliper gulvet, for min tid er billig
men tror dere det gjør noe om de har slipt et eik gulv som er lakkert, og man bruker det? eller tror dere det vil synes da min hardvoksolje er veldig mørk, tenker så det blir farget.
Hva kaller man det i Sverige for filler? er det lim eller hva kan det være?
Et ruskig stor takk til alle som har hjulpet meg!!!!
Uten dere så hadde mitt gulv ligget på tippen, å billig laminat hadde ligget der.
Er nesten ferdig. Oppdaget at jeg har klønet litt... Med de gjæret hjørnene. Får ikke riktig til det. Men det er bare 3 staver igjen som skal gjæres. Så er det klart.
De skal komme i neste uke og slipe gulvet.
Begynner dog å få kalde føtter over mitt valg av farge, begynner å tvile
Det låter bra Hva slags innfarging har du tenkt deg? Er det hardvoksolje du skal bruke?
japp kjøpte Rubio Monocoat Oil Plus 2C..
og fargen er charcoal
men begynner å lure på om jeg vil ha den eller ikke, det blir veldig mørkt, og jeg vil at man skal se fiskebensmønsteret slik at det ikke bare oppfattes som mørkt tregulv
På en eller annen måte får jeg ikke samme mål i det ene hjørnet. Som dermed blir slik:
Er det tankevurpa eller skiller virkeligheten seg så mye fra det ideelle?
For å redde situasjonen ville jeg ha trukket den høyre frisen noen staver tilbake og fikset en eller to korrekturstaver slik at hjørneskjøten blir riktig.
Er det tankevurpe eller diffrer virkeligheten så mye fra det ideelle?
For å redde situasjonen ville jeg bakket den høyre frisen noen staver og fikset en eller to korrekturstaver så hjørneskjøten blir riktig.
Den høyre må vel bli større for at det skal stemme?
Da må man jo bakke ganske mye og kutte ned mange staver for å få inn ytterligere en, den venstre skal bli mindre så der kan man nok ta alt på en stav?
Den høyre må vel bli større for at det skal stemme?
Da må man jo rygge ganske mye og kappe ned mange staver for å få i enda en, den venstre skal bli mindre så der kan man nok ta alt på en stav?
Ja, du har rett, forslaget ditt er minst en stav mer økonomisk enn mitt.
Det gikk å løse takket være deg... Nino Det takker vi for.... ble så fornøyd med det så jeg rev opp et annet hjørne også. Det var det første, som jeg skjemtes over, men nå er det straks klart, skal legge 2staver, så er det bare de kjempe små bitene igjen i toppen i hvert hjørne.
Måtte trekke det ut nå så jeg har noe å gjøre i helgen
Så nå ligger de kjempe små bitene som skal være i alle hjørnene, og tørker, da det ikke går an å spikre dem, så jeg har limt dem sammen og venter litt før jeg limer dem på gulvet.
Men jeg skulle virkelig trenge deres hjelp...
1. Valg av behandling... tror dere det blir for mørkt? at fiskebensmønsteret ikke vil vises så mye?
2. Finnes det et annet produkt enn Bona fix & fill?
Legg gjerne ut et bilde på hvordan mørkt du har tenkt deg. Jeg hadde nok ikke gjort det svart på et nytt gulv. Mørke fiskebensgulv synes jeg selv er veldig fint, selv om vi valgte å ikke gjøre det. Jeg kan varmt anbefale Osmos produkter. Da farger du først inn med en pigmentert hardvoksolje og legger deretter sluttlaget med en vanlig matt osmo hardvoksolje original.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.