Stable med flere planker i tre med ulike målinger skrevet på, fra 68,08 til 68,42.

Bilde av treplanker med tall påskrevet i blyant, som fremhever ulike nummer som kan indikere sortering eller identifisering av feil.

Kan nok ha funnet feilen nå:)

Får man spørre hva du har målt med? Jeg tror dog ikke at grunnproblemet ligger her.

falkn skrev:
Får man spørre hva du har målt med? Jeg tror dog ikke at grunnproblemet ligger her.
Lån med et skyvelær fra jobben.

Det er de tipset jeg har fått da gulvet stemmer på andre siden. For om det differ på 0.10mm på hver stav på 10 staver så blir det 1mm.

Er det ikke det, da vet jeg ikke hvor feilen kan ligge, å ikke de jeg har snakket med heller virker å forstå. Om det ikke skyldes stavene.

Har du målt lengden også? Har du samme variasjon i lengde?

falkn skrev:
Har du målt lengden også? Har du samme variasjon i lengde?
Nei, det har jeg ikke gjort, tok en normal lengde på skyvemålet så den klarer ikke å måle så langt,

Kan jo være sånn at man har hatt litt uflaks at man fikk en pakke som det skiller litt på, så fikk jeg til svar, at om man åpner en pakke, så skal man legge hele pakken ferdig og ikke la det bare ligge. Noe jeg ikke visste, da det er ikke noen som har sagt det.

D
er de jevntykk?

DennisLarsson skrev:
er de jevntykk?
Sjekk litt raskt bare nå, differ 0.05-0.10 på tykkelse sjekk uansett bare 3st staver

Hvordan har det gått?

nino skrev:
Hvordan har det gått?
Jo da... Har hatt maksimal uflaks med alt:(
Spikerpistolen gikk i stykker, leverte den inn, fikk den tilbake, brukte den i 1t, så gikk den i stykker igjen:( måtte sende den inn igjen.

Så kom den å den funka:) la gulv for harde livet, til gassen tok slutt, å min lokale trelast har sluttet med den gassen. Så den måtte de bestille, å da hadde selvfølgelig hitachi saldo feil, så måtte vente 1v på den..... Men til slutt så kunne jeg legge gulv igjen, så alle fiskebein er lagt, skal kappe rundt om nå for listbånd. Skulle gjort det i helgen her, men stavdal valgte å stenge tidlig. Noe de ikke sa noe om tidligere i uka når
Jeg prata med dem. Så
På mandag kan jeg fort

ok så har fått til det nå i hvert fall?
Så bra, du får legge ut litt bilder...

hva var feilen da? kom du fram til det?

nino skrev:
ok så har fått til det nå iaf?
Va bra, du får legge opp litt bilder...

hva var feilen da? kom du fram til det?

Japp nå ser det ut til å stemme, feilen var av litt forskjellige faktorer. Prata med fyren jeg kjøpte gulvet av, når jeg var og hente litt mer. pga av at første var jo limt, men

Man kan enkelt si at jeg var for nøye, selv om det glipper. så kan det løse seg, om du fort legger f.eks. 1 rad til. å banker. så var det også at mitt gulv ikke er helt plant hvilket gjør at stavene endrer seg litt, men nå ser det ut til å bli bra. Nå vet jeg ikke om stavene rekker:S til listene. får sjekke det i morgen,

mvh

• Liker
nino
  • Laddar…
Gjør et forsøk uansett, noen her inne som har lagt fiskben? og vil selge sitt stål for å frese not med?

Trenger noen å sparre med :)

Har nå frest rundt om, og skal begynne å legge listband, men jeg har tenkt å skjære alle hjørnene i vinkel, da jeg synes det ser bedre ut.

Blir det 45 grader?.. Det må det vel bli, og da bør det bli en god linje mot hjørnet.

For hvis jeg f.eks. skjærer 48 grader så
Kan det vel ikke bli riktig.

berne88 skrev:
Trenger noen å diskutere med:)
For hvis jeg for eksempel skjærer 48 grader så
Skråskjæringene må ha lik vinkel ellers blir lengden på snittene ulike.

Jeg synes gering på frisen er overvurdert da det bare blir en masse småbiter. Listbåndene har jeg derimot geret. Det er ikke sikkert at det er 45 grader du skal ha, det avhenger jo av hva slags vinkel du har mellom respektive side. Kjøp en vinkelmåler eller sjekk med vinkelhaken at det er 90 grader. Er det det, så gerer du 45 grader. Uansett så deler du alltid totalvinkelen med to. D.v.s. skulle det være 88 grader så blir gervinkelen 44.

• Liker
berne88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.