52.858 lest ·
185 svar
53k lest
185 svar
Kryssmål rom...stemmer ikke ennå da?
Lån med et skyvelær fra jobben.falkn skrev:
Det er de tipset jeg har fått da gulvet stemmer på andre siden. For om det differ på 0.10mm på hver stav på 10 staver så blir det 1mm.
Er det ikke det, da vet jeg ikke hvor feilen kan ligge, å ikke de jeg har snakket med heller virker å forstå. Om det ikke skyldes stavene.
Nei, det har jeg ikke gjort, tok en normal lengde på skyvemålet så den klarer ikke å måle så langt,falkn skrev:
Kan jo være sånn at man har hatt litt uflaks at man fikk en pakke som det skiller litt på, så fikk jeg til svar, at om man åpner en pakke, så skal man legge hele pakken ferdig og ikke la det bare ligge. Noe jeg ikke visste, da det er ikke noen som har sagt det.
Jo da... Har hatt maksimal uflaks med altnino skrev:
Spikerpistolen gikk i stykker, leverte den inn, fikk den tilbake, brukte den i 1t, så gikk den i stykker igjen
Så kom den å den funka
Jeg prata med dem. Så
På mandag kan jeg fort
nino skrev:
Japp nå ser det ut til å stemme, feilen var av litt forskjellige faktorer. Prata med fyren jeg kjøpte gulvet av, når jeg var og hente litt mer. pga av at første var jo limt, men
Man kan enkelt si at jeg var for nøye, selv om det glipper. så kan det løse seg, om du fort legger f.eks. 1 rad til. å banker. så var det også at mitt gulv ikke er helt plant hvilket gjør at stavene endrer seg litt, men nå ser det ut til å bli bra. Nå vet jeg ikke om stavene rekker:S til listene. får sjekke det i morgen,
mvh
Trenger noen å sparre med 
Har nå frest rundt om, og skal begynne å legge listband, men jeg har tenkt å skjære alle hjørnene i vinkel, da jeg synes det ser bedre ut.
Blir det 45 grader?.. Det må det vel bli, og da bør det bli en god linje mot hjørnet.
For hvis jeg f.eks. skjærer 48 grader så
Kan det vel ikke bli riktig.
Har nå frest rundt om, og skal begynne å legge listband, men jeg har tenkt å skjære alle hjørnene i vinkel, da jeg synes det ser bedre ut.
Blir det 45 grader?.. Det må det vel bli, og da bør det bli en god linje mot hjørnet.
For hvis jeg f.eks. skjærer 48 grader så
Kan det vel ikke bli riktig.
Jeg synes gering på frisen er overvurdert da det bare blir en masse småbiter. Listbåndene har jeg derimot geret. Det er ikke sikkert at det er 45 grader du skal ha, det avhenger jo av hva slags vinkel du har mellom respektive side. Kjøp en vinkelmåler eller sjekk med vinkelhaken at det er 90 grader. Er det det, så gerer du 45 grader. Uansett så deler du alltid totalvinkelen med to. D.v.s. skulle det være 88 grader så blir gervinkelen 44.