falkn skrev:
Legg gjerne opp et bilde på hvor mørkt du har tenkt deg. Jeg hadde nok ikke gjort det svart på et nytt gulv. Mørke fiskebensgulv synes jeg selv er veldig fint selv om vi selv valgte å ikke gjøre det. Jeg kan varmt anbefale Osmos produkter. Da farger du først inn med en pigmentert hardvoksolje og legger deretter sluttlaget med en vanlig matt osmo hardvoksolje original.
http://www.rubiomonocoatshop.se/sv_b2c/catalog/product/gallery/id/299/image/261/

charcoal er den jeg har hjemme.... er vanskelig å få et bilde av hvordan det kommer til å se ut... vil ikke ha det for mørkt heller.... har ganske så mørke gulv nå, i tilknytning til det rommet fisken ligger....

kan legge opp et bilde om noen sek
Mørkt tregulv med en sort-hvit geometrisk mønstret teppe delvis synlig. Det er skygger og en del av en fot nederst i bildet.

Mørke tregulv ved siden av et svart og hvitt mønstret teppe.

Sist redigert:
Har du kikket på Bona og deres innfarging?

Fikk 2st bilder fra fyren jeg kjøpte dem av, så her kommer de...

Lang gang med mørkt gulv og lyse vegger.
Mørkt tregulv i et rom med tepper og noen bilderammer opp mot veggen ved et vindu.

nino: skal jeg bytte farge, så kommer jeg til å kjøpe bona eller osmo

Jeg likte ikke den øverste, for brun. Den nederste kan være kul, men det avhenger av overflaten. Det passer jo best i en skikkelig fasjonabel leilighet med litt minimal stil ellers. Det fremhever jo dog ikke gulvets mønster spesielt bra.

falkn skrev:
Jeg likte ikke den øverste, for brun. Den nederste kan være kul, men det avhenger av overflaten. Det passer jo best i en skikkelig mektig leilighet med litt avskallet stil ellers. Det fremhever jo ikke gulvets mønster spesielt godt.
Det er en spisestue. Så det eneste som kommer til å være der, er et bord, stoler og et skap.

Det er samme farge på disse bildene, og liker mer det siste bildet enn det første. Man vil jo ikke ha et svart gulv, så alt mønster forsvinner..... Vanskelig dette her:(

Her kommer noen bilder....:)

Parkettgulv i fiskebeinsmønster ved hjørne av rom, nyslipt og sparklet. Veggen er lys, gulvet er i lyse trefarger, renovert for et elegant utseende.

Naturfarget fiskebensparkettgulv etter sliping og sparkling. To føtter i hvite sokker vises nederst i bildet.

Gulv med fiskebensmønster er nybehandlet; veggene viser tegn til sliping og sparkling; en støvsuger står klar på gulvet.

Pusset og sparklet rom med nytt parkettgulv i fiskebensmønster, klart for videre renovering.

Nå er det slipt-spekket-slipt.
Så skal straks begynne med behagelig 😖😊 håper det blir bra..... Kommer tilbake med ferdig resultat.

• Liker
manose og 4 andre
  • Laddar…
Ble jo riktig bra til slutt! Vil også legge fiskebein :)

nino skrev:
Ble jo riktig bra til slutt! Vil også legge fiskeben :)
Det er riktig moro 😊

fikk behandlet... ble ikke 100 som jeg hadde tenkt, da middelet ikke riktig trengte ned på listene og flisen, men på selve gulvet ble det bra... ble ikke for mørkt som jeg først var redd for..

tror ikke jeg kommer til å gjøre det om igjen... ikke nå iallfall. legger opp et bilde i morgen, da det er lysere, og det har fått tørke litt, har noen bilder nå på mobilen, men da er det nettopp gjort, så det gir et misvisende bilde,.

• Liker
nino
  • Laddar…
Parkettgulv i fiskebeinsmønster med ujevn overflate og linjer som ser stripete ut på grunn av lysreflekser.

Rom med et mørkt parkettgulv i fiskebeinsmønster, hvitt vindu med gjenstander på karmen, og en radiator under vinduet.

Gulv med mørke parkettfliser og hvitt veggmøte. Listen er skadet, og det er riper og ujevheter på gulvet som skal slipes og behandles på nytt.

Mørkt parkettgulv med ujevne striper og synlige lister ved døråpning. Vegg i pastellfarge til høyre. Klar for sliping og etterbehandling.

Radiator under et vindu med hvit karm, parkettgulv med ujevne kanter og verktøy på vinduskarmen.

Her kommer bildene jeg lovte, er ikke fornøyd med listbandene og flisen:( får
Slipa om det, har lånt hjem maskin, og skal teste å slipe, aldri gjort det før😖 så det skal bli spennende. Deretter behandle igjen der jeg har slipt.

Edit: hvor stripete det ser ut på bildene, sånn ser det ikke ut.. Merkelig, kanskje det er lyset som lurer

det er jævlig vanskelig å bare slipe en del av et innfarget gulv og så prøve å få det til... tro meg jeg har prøvd

nino skrev:
det er jævlig vanskelig å bare slipe en del av et innfarget gulv og så prøve å få til det... tro meg jeg har prøvd

Et delvis slipet tregulv med ujevn sliping nær listene, der kantene ikke er helt glatte. Mørkere og lysere områder synlige på gulvet.

Begynt å slipe litt... Men har allerede støtt på litt trøbbel:( da sliperen ikke vil ta hele veien, til listbåndet, som du ser på bildet. Tenker at man kan lure øyet litt, om man får en noenlunde rett kant i linje med listbåndet. Vet ikke hva det kan skyldes, ujevnt gulv, kanskje, men burde bli bedre enn det føles som, om det nå er problemet. Skulle dette heller ikke bli bra, kommer jeg til å slipe om hele gulvet igjen, men med et annet firma. Å håpe at det ikke skjer det samme igjen.

fikk du gulvet slipt bare og så farget du det inn selv?
hva brukte du for å legge på fargen? oljebasert?

nino skrev:
fikk du gulvet slipt bare og så farget du inn selv? hva brukte du for å legge på fargen? oljebasert?
Stemmer bra det. Det er en 2-komp som jeg påførte med stålsparkel, og deretter tørket av med klut.

Man skal vel bruke poleringsmaskin eller lignende. Men Han jeg kjøpte både gulv og farge sa at rommet mitt er lite, så det funker like bra å gjøre på det her
Viset

Ok jeg bruker en oljebasert innfarging fra Bona, der har man lang tid og det er liten risiko for overlapping.
Bruker alltid poleringsmaskin, både ved påføring og polering.

Du skulle nok hatt en Rotex 150 til å kantpusse med.

Håper du får til det uansett, kjedelig at det skulle bli sånn nå da når du til slutt fikk til leggingen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.