Tenkt begynne legge listbåndene, men legger jeg dit en stav så får jeg en liten glipe, hvorfor vet jeg ikke. Da biten passer perfekt i mitt fresemerke, kontrollerte det under tiden jeg freste.
men merk at om man løfter litt i bakkant så blir det tett å godt, så jeg sitter i valget og kvalet om jeg skal sparkle opp litt langs sidene, eller ikke.
om jeg gjør det så kommer listbåndet til å ligge høyere opp enn resten av gulvet, men det får man slipe ned, blir litt mer jobb, men det lar jeg være
Jeg har også vært med på dette noen steder, men det er som regel der gulvet faller litt utover. Passer det om du legger to biter sammen flatt på arbeidsbordet?
Jeg har også vært med om dette på visse steder, men det er som regel der gulvet faller litt utover. Passer det om du legger to biter sammen plant på arbeidsbordet?
Japp, det holder at jeg tar og legger oppe
På gulvet så går det sammen.
Som sagt var det bare et problem på enkelte steder, jeg sket i den lille sprekken der. På øvrige steder gikk det sammen fint. Det viktige er jo at du freser på riktig høyde, vær ekstremt nøye når du gjør innstillingen.
Som sagt var det bare et problem på enkelte steder, jeg skit i den lille sprekken der. På øvrige steder gikk det sammen fint. Det viktige er jo at du freser på riktig høyde, vær ekstremt nøye når du gjør innstillingen.
Jeg tok en stav å, stilte inn høyde via den
Hvordan ser den sprekken ut nå? Når gulvet er klart? Og behandlet.
Vurderer om jeg skal sparkle eller bare akseptere den sprekken å
Kjøre på
Vet ikke, ikke noe jeg går og tenker på direkte. Jeg har lagt fiskben i 5 forskjellige rom/områder nå så jeg husker ikke engang hvor det var problem. Når gulvene er slipt og behandlet tenker man ikke på slike småting. Ser man på de gamle originalgulvene ser de betydelig verre ut.
Vet ikke, ikke noe jeg går og tenker på direkte. Jeg har lagt fiskeben i 5 forskjellige rom/områder nå så jeg husker ikke engang hvor det var problemer. Når gulvene er slipt og behandlet tenker man ikke på slike småting. Ser man på de gamle originalgulvene ser de betydelig verre ut.
Så det er greit? Bare å kjøre på,
Trenger ikke sparkle opp gulvet?
Så det er greit? Bare å kjøre på,
Trenger ikke å sparkle opp gulvet?
Du vet at du kan sparkle med slipestøv og olje? Det blir ikke 100%, men sprekkene vil vises mindre og det blir riktig farge. Om stengene er korrekt tørket, vil du sannsynligvis ikke se noen forskjell i løpet av året.
Dagens tips... Kjøp ikke smygvinkel hos Clas Ohlsson...... Vanskelig å få nøyaktig vinkel. Pluss at den bare kan brukes på en måte. Men men... 100kr så hva skal man forvente seg hahah
Godkjenn! Det er et tregulv du legger, det kommer til å bevege seg litt og noen sprekker vil finnes eller oppstå uansett hvor perfekt du legger det. Det er ikke et laminatgulv... Overjobb ikke uten gjør det bra men husk at perfect noen ganger er the enemy of good.
Godkjenn! Det er et tregulv du legger, det kommer til å bevege seg litt og en del sprekker vil finnes eller oppstå uansett hvor perfekt du legger det. Det er ikke et laminatgulv... Overarbeid det ikke, men gjør det bra, og husk at perfekt noen ganger er the enemy of good.
/K
Hehehe... Det var så fyren jeg kjøpte gulvet av også sa... At det er umulig å få det 100% selv for dem som har lagt det i 20 år, men for en amatør som meg er det vanskelig å vite hva man vil se når alt er klart og ikke.
Takk for innlegget.
Jeg kommer til å lime listene, da det blir vanskelig å spikre, kommer ikke ordentlig til, så nå jobber jeg med å prøve å legge ferdig listene, for så å lime alt på en gang.