B bjorsi skrev:
Trenger man en slik metallvinkel i innerhjørner hvis man skal sette både OSB og gips?
En tynn streng akrylfug fungerer bra i innerhjørner.
 
Mikael_L
B bjorsi skrev:
Trenger man en sånn metallvinkel i innerhjørner om man skal sette både OSB og gips?
Enten støtte fra stendere som fikserer platene ordentlig i hjørnet eller så metallvinkel, er nok anbefalt.
Ellers vil platene gli fra hverandre litt i hjørnet og sprekke maling eller tapet så det ser ille ut senere.

I denne tråden, litt etter midten, blir jeg med i diskusjonen og forteller hvordan jeg gjør det og hvorfor, og legger inn litt bilder.
https://www.byggahus.se/forum/threads/innerhoern-pa-gipsskivor.105192/
En ekstra grunn til mitt oppsett (i kombinasjon med kryssregling på innsiden av yttervegg) er å lette el-trekkingen.
 
  • Liker
bjorsi
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.