8.700 lest ·
48 svar
9k lest
48 svar
Ingen papirstrimler mellom gipsplatene - sprekker
Jeg er ikke det minste opprørt men du fortsetter å stille det samme spørsmålet om og om igjen til tross for at du har fått tydelige referanser til hvorfor man gjør som man gjør. Det blir litt masete.T TheGame skrev:
Det er nok bra å legge ned.
Nei, jeg svarer til de som svarer meg med oppfølgingsspørsmål, akkurat som til deg.MathiasS skrev:
Er enig. Har aldri sett en maler sette lim på en tapetstripe av papir. De legger først en tynn stripe sparkel i skjøten, på med remsen og dekker med mer sparkel.T TheGame skrev:Hvorfor prater folk om å lime papirremser mm nå for tiden?
Det finnes enkel vevremse som man kan tape over skjøter som man sparkler over eller så bruker man papirremse og sparkler over. Jeg som amatør fikser dette og har gjort det i flere år, og gipsskjøtene holder.
Man trenger ikke å holde på med lim og vev/tapetlim, helt unødvendig. Dere gjør det for avansert 😆
Glassfiberrensene brukes ikke så ofte av de malere jeg har sett, de fleste bruker papirrensene og "sparkler" dem på som jeg beskrev. Ingen liming i det hele tatt.
Ja, det er den korrekte metoden. Men tydeligvis etter å ha sjekket en del amatørinstruksjoner etter at det ble nevnt her, så går det like bra å lime også. Men skal man skjøte på vegg og skal tapetsere, har alltid fiberremse fungert bra for meg. Tak har jeg brukt papir og platesparkel, men som sagt, lim går også bra. Jeg er ingen maler, jeg er en amatør, føles litt som liming er et unødvendig moment, men ja, gjør det som passer 😅D droopy skrev:Instemmer. Har aldri sett en maler sette lim på en tapetremse av papir. De legger først en tynn strek sparkel i skjøten. På med remsen og deretter dekke med mer sparkel.
Glassfiberremsene brukes ikke så ofte av de malerne jeg har sett, de fleste bruker papirremsene og "sparkler" dem som jeg beskrev. Ingen liming i det hele tatt.
Klikk her for å svare