Tror jeg pleier å bruke en Zircon.

Snaptoggle for 27 kr/st får de beholde, koster mindre enn halvparten fra UK. Og under 4 kr i US. Skal nok be polarn LA sende en eske med 100 stk + 1/4" skrue burde bli ca. 600 kr totalt.

De må jo være helt fantastiske skruer om man til og med bestiller dem fra USA.

Det føles som at disse for under 5:- stykk fungerer like bra i de fleste situasjoner, selv om det krever "through-hole" montering, noe som ikke snap-toggle gjør.

http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4342&n=10

Men, jeg vil fortsette å bruke mine molly-eksander, til tross for flere hundre montert har jeg aldri kommet for nær en bjelke eller støtt på noen av de andre problemene som tas opp i tråden. Det eneste "problemet" jeg har møtt 2-3 ganger på 15 år er at jeg har vært usikker på om det var enkel eller dobbelgips på veggen, noe som har tatt meg noen sekunder å finne ut av.

Bricco skrev:
Regelsøkere som fungerer bra er f.eks.?
Jeg har prøvd både billige modeller til 99 kroner fra Jula og dyrere varianter opp mot tusenlappen, de indikerer akkurat likt hjemme hos meg...

Hvor mye tåler selve gipsveggen da? Med et hull midt mellom stenderne?

• Liker
1
  • Laddar…
raveper skrev:
Hvor mye tåler selve gipsveggen da? Med et hull midt mellom stenderne?
Betydelig mindre enn pluggen :)

Det er vanskelig å si en eksakt vekt når det handler om en vegg fordi kreftene kan variere så utrolig mye avhengig av hvordan belastningene ser ut, det er mye lettere for en brakett der kraften går rett ned parallelt mot platene og pluggen.

raveper skrev:
De må jo være helt fantastiske skruer om man til og med bestiller dem fra USA.
Nja, vet ikke det men skal man uansett ha dem så hvorfor ikke spare 2000 pix :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.