Her er et litt tydeligere bilde - man ser at mønsteret på siden virker å være forskjellig på halve skiven. Diagonale snitt på øvre halvdel og horisontale på nedre. Det har blitt en liten interessant diskusjon her nå på jobben om hva dette egentlig er...

En benkeplate med diagonale snitt på øvre halvdel og horisontale på nedre halvdel, nær et vindu med en metallbeslag.

• Sort benkeplate i kjøkken med vinduskarm i bakgrunnen.
Sist redigert:
Staffans2000
Snitten er fra sagen som en gang i tiden kappet platen.

Jo jeg tenkte mer på at snittene er forskjellige for halve platen. Tenkte om noe vitner mer eller mindre for at det er eternitt eller noe annet

Det ser ut som om man har saget ganske grovt og så slipt til kanten.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Nå har jo jeg litt spesiell humor, men hvis jeg var bekymret for asbeststøv og ingen lyttet til meg, hadde jeg tatt på meg engangsoverall og åndedrettsmaske og jobbet videre akkurat som vanlig.

Ja jeg antar at det «dessverre» er det... eternit føles som noe man ikke vil ha på sitt kontor...

Jeg vet at det er et arbeidsmiljøproblem og ikke en gift, men likevel

H hullan skrev:
Ja jeg antar at det ”dessverre” er det... eternit føles som noe man ikke vil ha på sitt kontor...

Det er ikke et arbeidsmiljøproblem før man skal rive det ut. Du kan trygt jobbe videre!

H hullan skrev:
Ja jeg antar at det "dessverre" er det... eternitt føles som noe man ikke vil ha på sitt kontor...

Betong støver også når man river det. Likevel oppholder folk seg i betongbygg daglig uten å bli nervøse...

useless useless skrev:
Betong støver også når man river det. Likevel oppholder folk seg i betongbygninger daglig uten å bli bekymret...
Du har såklart helt rett. Jeg funderer bare på om denne utsagingen for ventilene er gjort i ettertid og om det påvirker materialets tilbøyelighet til å smuldre og støve i kantene? Eller er det like "fast" til tross for at man en gang har bearbeidet det i ettertid?

Hvordan gjør du med alt som finnes i den vanlige luften 24/7 uansett hvor du går, det er femhundreogelleve milliarder ggr mer partikler enn hva vinduskarmen din kommer til å avgi i løpet av hele sin levetid likevel.....
Asbest er liksom fortsatt et naturprodukt. Finnes partikler omkring oss hele tiden akkurat som det finnes muggsporer omkring oss hele tiden pluss alt annet da..........

H hullan skrev:
Du har såklart helt rett. Jeg funderer bare på om denne utskjæringen for ventilene er gjort i ettertid og om det påvirker materialets tilbøyelighet til å smuldre og støve i kantene? Eller er det like "fast" selv om man en gang har bearbeidet det i ettertid?
Du trenger ikke være bekymret, det er bare mens man bearbeider det at det fins en risiko.

Ja, platen er 'homogen', så det blir ikke noen annen porøsere overflate som kommer frem når man skjærer ut et hull.

T
H hullan skrev:
Her er et litt tydeligere bilde - man ser at mønsteret på siden ser ut til å være ulike på halve platen. Diagonale spor på øvre halvdel og horisontale på nedre. Det har blitt en liten interessant diskusjon her nå på jobben om hva dette egentlig er...

[bilde]
asbest er bare farlig om man er redd for den / mvh rørmockare💪

• Haha
Stickan56
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.