1 225 läst · 23 svar
1k läst
23 svar
Kylskåp stänger av sig
denna verkar det varachris_m skrev:
https://shop.electrolux.se/search?text=140014239069
lossa displayen i nederkant och fiska upp sladden uppe på dörren
Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.returen skrev:
När sladden nu sitter friare utan locket så funkar det att öppna och stänga kylen utan att den stänger av sig.
Morsan har ringt in en reparatör från Electrolux som skall komma imorrn. Han tar väl 2000 för att byta sladden antar jag. Osäker på om jag skall avbeställa honom och pröva att fixa det själv? Men hur svårt är det att komma åt andra ändan av sladden? Alltså den som går till själva huvudkortet på skåpet? Hur mycket måste man demontera?
Bifogar bild på kabeln
nej k-kort sitter precis bakom i skåpsdelenchris_m skrev:Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.
När sladden nu sitter friare utan locket så funkar det att öppna och stänga kylen utan att den stänger av sig.
Morsan har ringt in en reparatör från Electrolux som skall komma imorrn. Han tar väl 2000 för att byta sladden antar jag. Osäker på om jag skall avbeställa honom och pröva att fixa det själv? Men hur svårt är det att komma åt andra ändan av sladden? Alltså den som går till själva huvudkortet på skåpet? Hur mycket måste man demontera?
Bifogar bild på kabeln
Lchris_m skrev:Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.
Bifogar bild på kabeln
ok. Och hur öppnar jag för att komma åt det?returen skrev:
Uppdatering:
När jag skruvade upp luckan till k-kort hittade jag en andra likadan sladd som gick till andra sidan dörren (för att kunna skifta dörröppningssida) otroligt praktiskt med inbyggd backup! Tog ett par minuter att fixa och sparade 2100 spänn för reparation…
När jag skruvade upp luckan till k-kort hittade jag en andra likadan sladd som gick till andra sidan dörren (för att kunna skifta dörröppningssida) otroligt praktiskt med inbyggd backup! Tog ett par minuter att fixa och sparade 2100 spänn för reparation…