RoTe
RoTe: Tankar runt 3MB/s i mitt nätverk mellan datorerna. Det är mer än tillräckligt då jag klarar mig med adsl hastighet egentligen. Men så har jag ju inga avancerade krav heller.
12 svar · 3,3k läst
RoTe
RoTe: Kommer ihåg när elektrikern skulle dra kabel här, hur han än gjorde så kom han inte fram till nästa dosa. Precis när han tänkte dra kabeln utanpåliggande hittade vi en dosa bakom ett element med övertapetserat täcklock...
6 svar · 6,7k läst
A
AndersG: Mjuk järnplåt skärmar magnetfält.. Bäst är sk mymetall som man använder bla till skärm runt katodstrålerör.
7 svar · 3,2k läst
E
Erik_D: 60 cm från vattenmunstycke gäller vanlig ip 20. I ett kök alltså ;)
0 svar · 4,5k läst
G
GiZZmo: Fick min offert på 40 000, vilket suger. Försökt gräva men fick super mycket nej. Men så efter många om å men så fick jag fram att man ska ha detta hos vattenfall: +F-skatt +Besiktigad maskin +förar utb. +ansvarsförsäkring då sa jag att vi har allt det, då blev det annan ljud men en gång. Men han vägrar gå ner på 40k utan jag får fakturera kostnaden får grävningen... BHA suger
4 svar · 2,0k läst
E
Erik_D: Jag var mer eller mindre tvungen att bygga luckan inne pga att hela grunden är gjord av natursten modell jättebumlingar. Ingen jättebra lösning precis, försök fixa öppning utifrån.
1 svar · 2,3k läst
L
lind75: Jag läste i en tråd om att Vinga har spottar som bara behöver en liten luftspalt (0,5-1 cm). Är dte någon som vet om Vinga har någon hemsida, eller om sånna spottar finns på något annat ställe?
0 svar · 3,2k läst
C
Carl: Börja att leta på www.itbof.com
3 svar · 2,8k läst
Immobil
Immobil: Anslutningsavgiften brukar ligga på 15 000 - 20 000:- + moms. Den varierar mellan de olika nätägarna och är även beroende på hur stor huvudsäkring du behöver.
1 svar · 1,2k läst
E
Erik_D: Fråga din elinstallatör, det är han som intygar att anläggningen är färdig för tillkoppling.
0 svar · 1,4k läst
C
clintan: [citat] Ok, men hur funkar det då för mig, som tänkt installera lexcom i nya kåken?? Har du nån länk till "pace puma"?? // Clintan
8 svar · 3,3k läst
Immobil
Immobil: [citat] Vilken tabell? ???
4 svar · 3,3k läst
K
kedjehusspekulant: För att vara lite pettimetri så är ju hela grejen att talet skickas i paket som är problemet (?) med IP-telefoni och att IP inte kan garantera leverans av alla paket i sekvens (utan obehagliga fördröjningar). Det är inte att det är digitalt som är problemet. ISDN är digitalt men har inga sådana problem eftersom förbindelsen är kretskopplad och inte paketförmedlad. F ö kommer en ny
24 svar · 3,8k läst
V
vonSassen: ;) Klicka på SÖK I FORUMET härovan och skriv in "eldragning" eller elinstallation eller dylikt så hittar Du många strängar om denna fråga! Helena med Nationalschabraket
0 svar · 930 läst
lastkaj
lastkaj: I princip är det en vanlig telekabel. Dock används en som tål mer drag, då kabeln utsätts för mer påfrestning i luften. En liten påminnelse är att du inte får meka med kabeln som hänger i luften lika lite som elkabeln som går till huset.
1 svar · 2,4k läst
R
Rena: Måste gå på samma fas ja! Man kan köpa en fasbrygga och få den installerad av elektriker så fungerar det ändå.
4 svar · 7,1k läst
E
Erik_D: Inre måtten är 60 respektive 70
2 svar · 3,3k läst
M
MrMagic: Kör med två vanliga splittar (med DC-pass dock !) Men tänk på att du bara kan ha mottagare inkopplad på EN av nedledningarna från vardera splittern. Annars blir det konstigt !! Kolla dessutom att de klarar tillräckligt hög frekvens. Finns både 1000Mhz och 2400 Mhz.
1 svar · 3,3k läst
R
Rena: Jag har gjort samma fel en hel del gånger själv, man lär sig av sina misstag ;)
3 svar · 1,0k läst
U
Ulrik: Stort tack för hjälpen Stefan! Det här forumet är fantasiskt!
7 svar · 5,2k läst
A
Adam: Tack.
2 svar · 18,3k läst
G
Generic: Om du vill dra korta VP rör rekomenderar jag att du drar dem under golvet. Kan du nog spara sådär 4-5 meter för varje kabel. Bör nämnas att VP rör bör dras vertikalt i väggar. Horizontelt endast vid golv eller tak. Men som sagt. Dra dem ner och under golvet. Du får gärna ta bilder under arbetet och när du är klar med resultatet.
47 svar · 12,4k läst
Immobil
Immobil: T-34: En sånhär skulle du ha: http://www.electrolux.se/files/sweden_swedish/0-999/ZCV750Etagelagenhet.pdf Den bör lösa ditt problem! ;)
4 svar · 3,1k läst
R
Rena: Min åsikt angående X-10 är att dom är alldeles för dyra i Europa. I USA är det billigare om jag inte har helt fel för mig. Som vanligt är det tillgång-efterfrågan som styr priset. Synd att man inte kan köpa grejorna där o använda här. Fördel för X10 är väl att det inte riktigt finns nått liknande. Visst finns det IHC men det är dyrare och svårare att installera i gamla hus om
2 svar · 2,5k läst
Mattias L.
Mattias L.: Tackar!! :D Detta forum är bara för bra!
2 svar · 6,0k läst
O
ols: En bra regel: "Fasta" Stationära datorplatser = tråd. "Rörliga" Bärbara datorer = trådlöst.
16 svar · 11,5k läst
P
petgre: Huset är stort (långt) och vi har bara 3 telefoner, visst det blir trådlöst i framtiden för telefoner, och brandväggen blir med både TP kabel och med radio. Dock, eftersom stället där telekabeln kommer in till huset (utanpåliggande, ser ut som gammal billig högtalarkabel, grå med två trådar) är ca 35 meter kabelvägen från arbetsrummet dit det första uttaget skall sitta pga ADSL
10 svar · 9,3k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Jag tror nog att TeliaSonera skulle vilja ta mer betalt än vad de tar. Dock får de inte bestämma över detta själva utan det är PTS som sätter priset. I själva verket är det en förlustaffär för TeliaSonera att göra en nyinstallation.
17 svar · 9,8k läst
hajof70
hajof70: Tackar, Att få rätt kabel till rätt stift är jag nog ganska övertygad om att jag ska klara. Det är precis som du säger en kvalitetstest jag vill göra. Då ska jag kolla med elektrikern istället, tack!
8 svar · 3,5k läst
M
MrMagic: Det bör funka..... principen är ju exakt densamma som används för att byta frekvensband/polarisation på mikrovågshuvudet, så bara kör på.... (Men du måste ju såklart ha en combiner på vinden också.... men det är ju självklart !!)
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.