KnockOnWood
KnockOnWood: Kolla med Ronald Blixt 031-97 18 38 Han är själv pensionerad (fd snickare och ombudsman), bor på Asperö och kan det här. //KoW
7 svar · 3,4k läst
D
Dekor-Putte: Vårt problem är löst! Tack till alla som mailat och erbjudit tjänster och nummer till folk! Tack till våra forummoderatorer med som lätt mitt inlägg ligga kvar! Detta inlägget kan ni ta bort om ni önskar. /Patrik
0 svar · 905 läst
L
lotlin: i göteborgstrakten. finns det några sådana? vill i såfall få tips på dom. tack!
0 svar · 1,3k läst
JPL
JPL: [bild] Till Manbergs kommentar. Håller med fullständigt
2 svar · 1,9k läst
currenthill
currenthill: Vi använde Densia vid köpet av nuvarande hus. Tyckte de gjorde en utomordentlig genomgång av samtliga områden de utlovat. Slutrapporten var även den mycket mer detaljerad än andra "enklare" besiktningar. Huruvida det är prisvärt eller ej kan nog skilja sig från fall till fall. Det kostar som sagt rätt mycket mer, men känner man att det krävs en grundligare genomgång av huset kan
4 svar · 11,7k läst
T
torpet467: Jag har ett gammalt torp som jag ska göra till åretruntbostad. Mycket är OK men alla fönster på bottenplan måste bytas då karmarna är ruttna. Finns det någon som kan tipsa var man kan få tag i fönster som är 90 x130, 2-glas. Helst så billiga som möjligt. Men, men ... ingår arbetet så betalar jag gärna lite extra. :)
0 svar · 1,5k läst
J
jeanette_a: Hjälper till att puffa lite. AcidSleeper... har du gjort besiktningen?
1 svar · 2,4k läst
5.2 racing
5.2 racing: Finns nåt som heter -Branschgaranti. Tror det heter så. Vissa tillverkare har den utifall firman går i konkurs. Då fixar färgtillverkaren garantin om det skulle behövas. Alcro/Beckars tror jag har den. Kan inte alla detaljer, men du kan ju iaf kolla upp det.
4 svar · 1,2k läst
L
larval: Hej ! Intresserad av rekommendationer på bra byggare för nybygge på Tjörn. Lasse
0 svar · 1,3k läst
E
Elgen: Vi skall renovera ett större badrum på ca 10 kvm. Skall ta in offerter från lite olika firmor. Finns det någon som kan rekommendera ett eller flera bolag för detta ändamål? Vi bor i Huddinge. Tack på förhand, Elgen
0 svar · 1,3k läst
Theoharis
Theoharis: Som ni ser så har jag gett en del ris till Comab nedan.... Självklart ska ge man ris när det behövs och ros när det är motiverat. Jag har rett ut mina klagomål med dem och tycker att vi lyckades föra en vettig disskussion. -Leran är hämtad -Uppfarten fixad -känner att jag har fått bra kontakt med den ansvarige som verkar ta ansvar om de händelsevis gjort fel. synd att det blev som
16 svar · 4,8k läst
ferd123
ferd123: Anlitar du ett företag utan F-skatt blir det du som får betala deras sociala avgifter och skatter.
3 svar · 2,9k läst
A
Anders 303: . NCCT Entreprenad AB Tel. 070 - 738 65 92 Granängsv. 15 TYRESÖ Anvönd dessa killar. Gjöt min grund till min tillbyggnad.
3 svar · 1,4k läst
F
Fru_E: Vi har bekymmer med vår badrumshantverkare som visade sig ha förlorat sin F-skattsedel och dessutom har utfört rördragning på felaktigt sätt. Vi har därför valt att avbryta samarbetet och i stället anlita någon annan firma. Det som är gjort hittills är demontering av gammal inredning, ny rördragning, ny eldragning och montering av golvbrunn, väggar, och golv. Vår plan är nu att
0 svar · 3,5k läst
E
Elinor: Eftersom det var ett tag sedan detta togs upp (vad jag kan hitta) så ställer jag samma fråga. Är det någon som har anlitat "Litauiska Hantverkare & Byggarbetare", eller någon annan lite billigare hantverkstjänst? :confused: Har googlat men inte hittat referenser på någon, kanske någon kan hjälpa med det oxå? Vi bor i Södertörn (Stockholm).
7 svar · 5,0k läst
O
orstigsnybro: Hej på er! Vi har haft glädjen och nöjet att få bygga ett eget hus! Om det blir bra eller dåligt hänger ju ofta på om hantverkarna är bra och att de gör sitt jobb på ett effektivt och proffsigt sätt. Vårt Nybro monterades av en byggfirma som heter HR:s Byggservice och de har gjort ett mycket bra jobb hos oss. Vi anlitade HR:s även till vår övervåning samt andra småjobb runt
0 svar · 2,1k läst
volvo
volvo: [citat] Jag har fått för mig att detta ofta är medvetet just för att man skall kunna få igång en diskussion kring priset och på så sätt kunna resonera sig fram till "rätt pris".
5 svar · 1,3k läst
V
vill_villa: MAB (Kontakt Leffan) har gjort vår grund och mycket jobb för att anlägga trädgården. De skulle säkert kunna hjälpa dig. Det blir riktigt bra, det de gör. Sök på MAB Vikingstad på eniro så hittar du dem.
1 svar · 1,9k läst
M
mattiasjohnson: Vi har tyvärr också köpt ett larm från Garde via erbjudande från IKEA. Larmet är helt värdelöst. Helt omöjligt att installera utan hjälp och när man väl lyckats så fungerar det oftast inte. Rörelsedetektorerna och brandvarnaren har jag aldrig fått att fungera. Har försökt nå dem via telefon (senast idag) men man kopplas vidare till nån central som inte har en aning om vad som
4 svar · 3,2k läst
M
målaren: duktiga målerifirmor . Ljungdahl & Kvant, skanör Trelleborgs Måleri ,Trelleborg Dessa firmor är snabba och väldigt noggranna
1 svar · 2,0k läst
V
viktorj: Var ligger det å Hur stora mängder rör det sig om?
1 svar · 1,2k läst
K
kamy: Tack Pimme, Mycket uppskattat med rek. Nu hade jag redan hunnit kontakta en annan snickare som ska återkomma med prisuppgift. Om det inte blir han som får göra det så kastar jag mig på telefonenn och ringer dina rekommendationer.
2 svar · 1,3k läst
T
Torebo: Jag begriper inte heller hur vi kunde missat det. Jag kan för mitt liv inte påminna mig om att har sett eller hört något om detta förän på Måndagen när allt var klart. Så visst, någonstans har du rätt. Vi borde skylla oss själva. /
47 svar · 32,9k läst
·
T
tjena: sen om man ska använda rot så se till att firman man anlitar skriver mer timmar och mindre matreial så blir det mer pengar tillbaks..vill dom inte så finns det andra
16 svar · 3,7k läst
P
Pimme: Har dessvärre ingen att rekommendera den sidan av stan, men jag kan varna för Ronald Karlsson Bygg och Konsult, han lurar de flesta som kommer i hans väg. Lycka till Pimme
1 svar · 1,0k läst
T
turtobbe: POs städ 0707831164 är billiga och bra. De används av de stora städfirmorna oxå för uppdrag.
1 svar · 23,6k läst
H
henke_gbg: Jag bor i ett landshövdingehus från 30-talet, vilket har sexdelade fönster i nylkassisistisk stil . Två smårutor ( ca 40*50 cm) har spruckit då fönstret blåste upp kraftigt för ett tag sedan. Är det någon här som vet någon bra och billig glasmästare som skulle kunna tillhandahålla små måttbeställada glasrutor? vad skulle dessa kunna kosta inkl. montering? mvh / Henrik
0 svar · 1,6k läst
X
xdakob: Ingen som har någon att rekommendera. Hur är ÖZÄTA (Örjan Zetterström) t.ex? /Daniel
1 svar · 1,8k läst
S
Anonymiserad 23608: Recreo Bygg AB Dahl & Flytström Bygg AB Hantverkseliten AB
1 svar · 2,9k läst
J
Josef.Andersson: Hej! Vi behöver omgående en rörmokare för montering av rör under plattan innan gjutning. Är det någon som kan rekommendera någon. Huset byggs i Stäket i Järfälla. Tack på förhand /Josef
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.