6 071 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Volvo V70 -07 T5 ”tomgång felsökning”
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Kabelstam som är dålig kanske lättare för volvo att säga att programmet inye behövs än att felsöka ...
Kan absolut vara så..därför jag avskyr lämna in till verkstäder då man tappar kontrollen men ibland har man inte mycket mer till val..Andreas_kalmar skrev:
Hittade hemsidan OBD Tuning i Karlstad som säger sig kunna återställa ECU m.m. ska ta och ringa dem imorgon och se vad de tar för kostnad och vad de tror.
Så får jag helt enkelt optimera om bilen men då vet jag i alla fall vad jag köper. Hört att BSR är bra optimering, något du har erfarenhet av?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Tyvärr bara hört dåligt om bsr har lite svårt med "universal" programmering då alla motorer har olika förutsättningar
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Börja med att kolla hur livedatan ser ut på gasspjället när den krånglar
Andreas_kalmar skrev:
Absolut, det ska jag göra, tror jag kan se gradvinkeln på spjällhuset via livedata 👍Andreas_kalmar skrev:
Vad tror du oddsen är att det kan vara gaspedalens givare? Hade ju ett konstigt engångstillfälle där jag fick en felkod på givaren men efter jag raderade den kom den aldrig tillbaka. Den kom även i samband med annat vilket kan tyda på att något triggade den felaktigt.
Brukar gaspedaler strula?
Bilen har gått ca 28.000mil
Inga magnetventiler som skulle kunna strula?
Klicka här för att svara