Renoverare
· Stockholm
· 21 228 inlägg
Jag handlar nästan inget annan än livsmedel på matbutikerna. Förutom kanske soppåsar och dylikt. Förbrukningsvaror. Skulle aldrig handla hygienartiklar där, för dålig kvalitet.G Ganescha skrev:Dom som uppenbarligen har ekonomiska problem i trådarna som dyker upp titt som tätt borde absolut göra det! Sen är jag visserligen sjukligt ekonomisk av mig och handlar aldrig hygienartiklar osv. I mataffären, finns toppen bra butiker som säljer sånt till väldigt rabatterade priser, dollarstore bl a.
6-8 tkr för två vuxna och två små barn, bolaget borträknat. Fåtal uteluncher per månad. Jag tycker det låter som om många har dyra kostnader, vilket kan vara lätt att komma upp i. Vi äter rättså lite kött, men mycket grönsaker och frukt. Dock rättså mycket det som är i säsong. Jag är rätt kräsen när det kommer till mat, och vill att det ska vara vällagat.
Jag tror att vill man komma ned i kostnad så är det handla i säsong och att aldrig åka till affären utan inköpslista som är nyckeln.
Jag tror att vill man komma ned i kostnad så är det handla i säsong och att aldrig åka till affären utan inköpslista som är nyckeln.
7500kr för mat + allt runtomkring till kök och badrum från Ica maxi / andra mataffärer, mer nu på semestern när man är ledig i och med att ungarna ska ha luncher hemma nu och inte i skolan. 4 pers, 2 vuxna 2 skolbarn.
Uteluncher betalar vi själva från våra egna ”månadspeng” ;-) nä men vi försöker ha matlådor för det mesta
Uteluncher betalar vi själva från våra egna ”månadspeng” ;-) nä men vi försöker ha matlådor för det mesta
Klicka här för att svara