Hej!
Vi sitter här och väntar på besked från banken. behöver ett lån på 2.1 milj. till vårt hjältevadshus, (enen) . om vi får nej, är det någon som vet andra bra hustillverkare, med då lite billigare priser?? jättetacksam för svar! :'(

vilket hus ska ni bygga?
Vi fick inte lån på 2,1 först. men det berodde på att dem räknade med det hus vi redan hade!, så lånet blev 3milj. istället
Vi hade då redan sålt huset, så lånet fanns inte .
så om ni inte får lån kolla hur dem har räknat.
Banken tog på sig den missen, men vi tog förstås en annan bank.

Vi ska ev. bygga Enen. De säger att jag behöver höja min tjänst och arbeta heltid. Men saken är den att jag får ut ca. 9 000:- efter skatt, min sambo får ut ca.22 500:- efter skatt. I detta har vi räknat in ob-tilägg och reseersättning. Jag trodde att det var en ganska bra inkomst för en fam. på 4 personer....med barnbidragen blir det ca.33 500:-/mån. Är det för lite????

Jag och min sambo får tillsammans ut ca 32 000 kr/månad efter skatt. Visserligen har vi inga barn, men däremot räknade vi på att en av oss ev kommer gå ned till 50% och därmed minskar ju såklart inkomsten avsevärt. Trots detta hade vi inga problem att få lån på 2,1 milj, med en kontantinsats på 150 tkr.

Någon som har lyckats baka in kontantinsatsen i lånet???

"Du har ett nytt meddelande", Impala

Madelene

Vi har ut ca 30 000 efter skatten är dragen och har absolut inga problem att få ett lån på 2, 5 miljoner, bankmannen tyckte t.o.m att vi gott kunde låna lite till om vi ville ( vilket vi inte ville ). Men vi har en kontantinsatts på mellan 1,5 - 2 miljoner, ett barn. Vi sökte lånelöfte på 2,5 milj. men räknar med att inte behöva utnyttja mer än 2 milj. ungefär. Det är ju lite svårt att veta vad som kommer till och exakt hur budgivningen slutar på vårt hus idag, så vi har räknat jätte högt på husbygget och att vi får ut ca 100 000 mindre än vad vi skall få som minst på vårt hus.

Ni räknar väll med rejäla ränte höjningar för säkerhets skull. Man vet alldig vad som kan hända. Better to be safe then sorry! :o

Vet inte om den det senaste inlägget var menat till mig, men jag svarar än då. JA då vi har räknat ut ett worst case senario, med 7 % ränta ( rörlig, men förmodligen lägger vi inte hela lånet rörligt ändå ) och amorteing på det. Som det är idag kommer vi att ha det amorteringsfritt, om vi stoppar in i runda slängar 2 mille kontant så tycker jag vi har gort vårt på den fronten :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.