D
Daniel 109: Kravet för att bli auktoriserad är en endags kurs och att någon intygar att du jobbat som rörkrökare. Den papperslappen betyder inte särskilt mycket.
12 svar · 1,6k läst
C
Carl-Jo-han: [citat] [citat] Ja välkommen! Tro det eller ej men jag tycker också att det är tråkigt att du fick en sådan otrevlig respons på ditt första inlägg. Vi (jag) är normalt sett inte otrevliga men ibland får man nog. Sorry att du hamna i skottlinjen. Nivån brukar faktiskt vara väldigt mycket bättre. Och jag är sällan den som är den.
6 svar · 3,1k läst
D
Dcaprio: [citat] Okej, det va som jag trodde nästan. Runt 350-400kr
4 svar · 4,9k läst
kulle
kulle: Ja du ska absolut ha en företagsförsäkring, ta en genomgång med ditt försäkringsbolag så hjälper dom dig. Det är inte speciellt dyrt om du kan uppskatta hur mycket jobb du kommer ha.
2 svar · 2,3k läst
halper
halper: [citat] Han har visst hittat ett annat jobb i annan bransch :rolleyes:
5 svar · 1,5k läst
jörgen malmqvist
jörgen malmqvist: behöver svarvpatron till träsvarv för att tillverkaljusmanschetter
0 svar · 1,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Njae... 400kr per tillfälle är det väl och vi kan köpa kuponghäften vilket kostar 250kr per kupong. ;) Är hantverkaren seriös så finns det en punkt i offerten som behandlar bortforsling av byggavfall. Oavsett om det inte ingår så nog fan samlar man skräpet snyggt och prydligt så kunden med lätthet kan köra bort det. Inte fan slänger man skiten runt omkring sig. Undrar
33 svar · 9,7k läst
K
Kullan: [citat] Oj, sorry, sent svar. När det var slutbesiktning så hade en av snickarna (som fortfarande hade nyckel) varit in och slätat över så gott det gick. Dessutom saknades fortfarande belysning i stugan och trots att besiktningen var dagtid, så syntes inte allt som det skulle gjort vid full belysning. Flisan som var borta på dörren hade målats vit. På altandörr och element var det
6 svar · 3,1k läst
·
B
Byggprojektören: Som rubriken antyder så letar jag efter en röris som kan hjälpa mig koppla på golvvärme i källare (befintlig finns redan på entréplan). Allt är draget, det är själva installationen som är kvar. Har ringt runt till några lokala firmor men det är allt från "Har inte tid med det" "För litet jobb för oss" till inget svar öht. Ser helst att jag är med och hjälper till vid
0 svar · 861 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Är man ansluten till t.ex Byggkeramikrådet så finns det ju certifikat att visa upp samt legitimation utfärdad av dem också. Finns inga krav på att vara ansluten till dessa organisationer men lång tycker det känns tryggare att få ett papper i handen att visa upp om det en dag händer någonting. Dock är det inget bevis för att de gör ett bra arbete. ;) Precis lika lite som att folk KAN
7 svar · 1,6k läst
hobbs
hobbs: [citat] Jag hade ju som sagt hellre gått direkt på Mafellen. Men om vi skall snåla till det med en Kapex, så är det väl ändå rimligt med en KS 120. Då finns kapacitet för att kapa bredare sängben i framtiden. Dammsugare går nog bra med vilken som helst, så länge det är senaste modellen. Utöver det du skriver, så tänker jag att TS kanske vill kunna fasa av de kapade kanterna
25 svar · 8,1k läst
·
T
Teuvo Törmänen: [citat]
21 svar · 29,0k läst
pelle plåttak
pelle plåttak: hur har det gått?
35 svar · 5,3k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Ta in en besiktningsman och få alla fel svart på vitt. Glöm ROTen och ta den ROTen på nästa år istället. Betala inte in någonting. Då missar du din påtryckningsmetod till byggarna.
12 svar · 1,9k läst
·
J
jojo123: Nu är det många gånger en deklarationsgrej att få ner inkomsten , men det har varit 3 år i rad med röda siffror och en anställd ( det är ett AB ) , som har fått ,tror det var ca 350kkr och inget verkar kvar i företaget . , organisationsnumret är ingen hemlighet , ta det och ring fogden och fråga om det finns något på dom i första hand , det bhöver inte vara så gravallvarligt med
3 svar · 1,4k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Det är inte bara du, det är svårt att anställa. Lite på samma vis som det är svårt att hitta rätt jobb. Alla passar inte för allt och allt passar inte för alla. Jag är nöjd om jag är femtioprocentig i mina rekryteringar. Skulle man ha den dåliga hitraten på anställningar som privatperson går det fort att se att det är en riskabel lösning.
40 svar · 12,8k läst
elpaco
elpaco: Dessutom mår man bra av att göra ett bra och ärligt jobb. Det kommer att kännas skönt att gå rakryggad genom karriären och kunna möta kundernas blickar. Dessutom kommer ts bli stolt när ryktet sprider sig och folk frågar efter honom.
6 svar · 5,3k läst
S
skarven2: Någon här på Byggahus som kan rekommendera bra firmor i Skåne som utför slipning av terazzotrappor? Vilka finns att välja mellan? Någon som kan rekommendera någon seriös, vit firma som inte offererar fantasipriser?
0 svar · 1,4k läst
J
jocke31: [citat] Ja, det är så illa. Jag jobbade på en tingsrätt i slutet av 80-talet. Tidigare handlade tingsrätten dessa ärenden innan KFM tog över. Jag jobbade med just betalningsförelägganden, och det förekommer att såväl missnöjda kunder som konkurrenter på pin kiv ansöker om BF. Det här var något vi tyckte var märkligt redan då. Å andra sidan så krävs någon slags underlag, en
31 svar · 8,2k läst
Pytt
Pytt: Hej igen allihop! I slutändan tog jag kontakt med mitt försäkringsbolag, och för att inte riskera att ställa till det för mig på något vis så avvaktade jag med att skriva mer här. Efter det så glömde jag helt enkelt av tråden... :sweat: Men, upplösningen blev att jag "bara" behövde betala självrisk för den nya pumpen, och det kan faktiskt ha varit så att den gamla inte mådde
17 svar · 3,1k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Intressant att veta var du bor...
1 svar · 1,0k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Lagen är skriven så att det är företaget som ska göra det här jobbet, inte du som kosument. (Jag antar att du köpt en tjänst med tillkommande material, då gäller konsumenttjänstlagen.) Specificerad räkning 40 § Näringsidkaren är skyldig att på konsumentens begäran ställa ut en specificerad räkning för tjänsten. Räkningen skall göra det möjligt för konsumenten att bedöma
2 svar · 1,3k läst
A
AnnaCharlotta: Jag hade samma problem som du. Det slutade med att jag anställde en snickare privat. Jag visste hur jobbet skulle göras men hade inte tid. Jag jobbade hemifrån och hjälpte honom ibland /diskuterade igenom hur saker skulle göras. Man kan ju inte få några garantier för jobbet eller reklamera om man själv är arbetsgivare men för mig var det absolut mest ekonomiska sättet. Det blir lite
3 svar · 4,4k läst
L
Lopex: [citat] Jag jobbar som stenhuggare, tillverkar bänkskivor mm, vi får ofta in skivor av kunder som vi kapar & bearbetar kanter på, då tar vi en hanteringsavgift(beroende på hur mycket jobb/material det är) sen står vi inte för om matrialet spricker under bearbetning (händer väldigt sällan) Så det går så klart att hitta, bara att ringa stenfirmor och kolla!
13 svar · 15,5k läst
L
lordi: Min erfarenhet är att byggboomen inte har gjort något större avtryck på timdebiteringen, konstigt nog. Däremot har lönerna stigit pga stor personalbrist. Ev kanske att anbuden på de större projekten inte är lika pressade idag, men den biten har jag lite dålig koll på.
1 svar · 3,3k läst
D
Diana Gibsand: [citat] Avtalet för bergvärme ,värmepump och vatenburen golvvärme är att vi betalar 50 %vid borrning, det görde vi. Resten betalar vi när allt är installerad. Men de måste montera termostaten och visa att systemet fungerar-d.v.s värme i huset och varmt vatten i blandaren.Vi har inte fått något garanti, schema eller bevis att allt fungerar. Och på grund av det vi kan inte bo i huset
8 svar · 6,8k läst
A
Alisoncosson: Hej! Jag söker kontakt till en stenhuggare som utför kallmur inom Stockholm. Det finns en polsk man som jag har hört talas om och en kvinna baserad norr om Stockholm men har inte deras namn. Tack på förhand för all hjälp! Mvh Alison
0 svar · 1,4k läst
H
Hallerudsbo: Ok ja de är ju i Karlstad området så blir nog dyrt med resor
3 svar · 1,1k läst
H
Hallerudsbo: Men finns massa dudek bygg med
2 svar · 1,6k läst
hscn
hscn: Ett råd i all välmening är att du tar dig en ordentlig funderare innan du bestrider fakturan. Rådet i ditt utsedda ”bästa svar” är långt ifrån fullständigt. Om fakturan är större än ett prisbasbelopp (45 500:- för år 2018) . När/om motparten stämmer dig och det blir domstolsavgörande som helt eller delvis går emot dig riskerar du att få betala både dina egna och motpartens
10 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.