wildeside
wildeside: [citat] I min värld så är dom ganska lika men går att få bättre. [bild] [bild]
5 svar · 845 läst
·
N
neo11: Ja, inge fel med det.
17 svar · 4,2k läst
·
J
jonaserik: Har kört med varmgalv och nu 20 år och ingen rost, skallen syns som små blanka ärtor på panelen
2 svar · 3,9k läst
B
bygges: [citat] Lustigt, jag hade mellanstruken ute från höst till sommar med presenningar på. De var i stort sett som vid leverans undantagna ett par brädor. Däremot de fåtal jag tog in slog sig på ett par dagar.
8 svar · 2,8k läst
L
LiAl01: [citat] Tack för svar! Knutarna idag, samt fönster har ljusare färg än fasaden. Då kanske vi ska hålla allt enhetligt istället. Lutar åt någon vit då, men stuprören är svarta, vettetusan om man borde ha vita rör eller är det "ok" att ha svarta rör till helvita hus..? Taket är svart (ommålning behövs och hade önskat ljusgrönt tak men känns lättare att köra vidare på svart
2 svar · 1,9k läst
M
Mjolnir: [citat] Stort tack då kör jag på det, typ som jag tänkt från början🙏
2 svar · 1,8k läst
·
A
A.E.K: Tack för tipset, uppskattas!
7 svar · 2,0k läst
·
N
neo11: Ja det är ett problem o det inte är tätt längre. Men även om det ormar sig lite kan det fortfarande var tätt. Dock inte så snyggt, men det spelar ju ingen roll egentligen. Fast när man funderar tror jag fogen bara är estetisk. Jag tror inte den påverkar så mycket alls. Kanske en bild längre ifrån?
3 svar · 798 läst
·
T
Timmermannen77: [citat] Jag hade nog bara försökt tvätta, och försökt fått bort de svarta om de inte bitit i, och inte brytt mig om att olja in igen. För på något sätt så är de oljan som är gro grunden till den svarta påväxten.
10 svar · 2,1k läst
·
N
neo11: Vad är det bakom då? På vilket material ska du "teglar hela vägen upp"? Jag vet ju inte materialet, men kanske bättre att putsa på det direkt. Istället för att mura tegel
5 svar · 1,6k läst
·
mexitegel
mexitegel: Det funkar bra, jag brukar köra med samma blandning som jag putsat fönstren med. Eftersom vi tydligen är grannar får du gärna ta mina fönsterbleck också när du ändå håller på 😀.
1 svar · 2,9k läst
Kramla
Kramla: [bild] Avsaknaden av taksprång/takfot gör att detta uppstår, tyvärr alltför vanligt med frostsprängningar på dessa 60-70-tals hus med funkisstil. Att åtgärda detta kan puts vara ett alternativ om du även ändrar med bättre skydd av något mer överhäng på plåten. //Kramla
6 svar · 2,6k läst
·
N
neo11: [citat] Ska man kunna ha någon åsikt som inte bara är gissningar, så behövs det bilder.
2 svar · 887 läst
S
Sastromberg: [citat] Tack för alla supertipsen.:) Självfallet kommer jag att inte måla nu med det jag har fått från er. Sommar får det bli. Hälsningar
4 svar · 1,8k läst
·
Nytt_användarnamn_2024_12
Nytt_användarnamn_2024_12: [citat] Skulle tro att det håller..
8 svar · 909 läst
·
R
Roland S: Ska ta bort gammal garagedörr i källarvåning med btg block i bef väggar mot en gångförbud istället. Anslutning mellan dörr och bef väggen täkte jag först mura med leca block men som alternativ regla och klä med cementskiva utvändigt och i båda falllen lite puts utvändigt sistnämnda år nog minst arbete finns några problem med den lösningen? Garage dörren är 2,5m och nya
0 svar · 746 läst
JT2
JT2: [citat] Många hus byggda/renoverade på 60-talet har asfaboard med läkt. Vår egen kåk från 1925 renoverades på 60-talet och den liggande panelen kläddes då med asfaboard och läkt som sedan målades med falu rödfärg. Det har fungerat bra fram till för några år sedan. Då påbörjade jag ett projekt att återställa den gamla fasaden men valde då att låta asfaboarden och den
7 svar · 5,7k läst
mikethebik
mikethebik: Något åt det där hållet hade jag funderingar på för några år sedan när jag hade ett gäng ekorrar som bröt sig in mellan takfot och hammarband, insektsnätet är enbart för just insekter och ingen match för en mus, råtta eller större gnagare som då en ekorre, dom tuggade helt enkelt upp ett tillräckligt stort mellanrum för att ta sig in. Satte upp några kraftiga stålnät där
25 svar · 2,8k läst
·
H
husdrommaren: [citat] Då vi inte längre är ägare till huset så vet jag ej hur det ser ut nu. Men under de 6 år som vi såg det var vi väldigt nöjda.
5 svar · 9,6k läst
K
Kajsala234: [citat] Tack för svar!
8 svar · 2,3k läst
·
K
Kardan79: [citat] Fanns det någon fråga?
1 svar · 873 läst
·
C
Chr-: Hur har det gått med ert projekt?
1 svar · 2,3k läst
·
J
jawen: https://www.moelven.com/se/produkter-och-tjanster/ytterpanel/limtrapanel/
1 svar · 719 läst
A
AndersS: Efter pandemin sjönk priserna med 20% i vårt område fram till våren 2023. Listpris var då 28Kr/m för 22*170 inkl. moms, sedan beror det på mängd/rabatt vad slutpriset blir. Köpte tidigare från lokala sågen men där säljer man idag bara hela paket, de har tyvärr blivit för stora.
9 svar · 2,3k läst
·
T
tergo: https://www.se.weber/byggkemi/byggkemiprodukter/weber-fasadskydd
12 svar · 2,1k läst
·
P
Pansen: [citat] Hej, Vi står inför samma beslut så även om det är länge sen ni gjorde det här. Hur blev resultatet? Är ni nöjda?Tacksam för all input.
1 svar · 3,8k läst
P
Pansen: [citat] Ja, jag tror också att det blir ett stort lyft för huset. Jag tänker att det hade varit fint med puts igen men det får kanske bli en kostnadsfråga.
5 svar · 1,7k läst
N
neo11: Vi använde faktiskt hydralit kc färg, när vi färgade murar på skogskyrkogården i stockholm 2019. Hade glömt bort. Kalkfärg för trä har jag aldrig hört talas om. Målarkalk är säkert stora på landet, men i stockholm har dom bara en återförsäljare, mig veterligen. Bygma tegelförsäljningen. Så inte så stora. Och den fick dom 2021, innan dess skicka dom tonvis med bruk till mig i
21 svar · 5,6k läst
·
S
Sajmon: [citat] Förmodligen inte, men någonting är det ju som inte lirar tillsammans, förmodligen en tät akrylat på en öppen alkyd i kombination med en dåligt ventilerad fasad men Innan man går vidare med dyra åtgärder så tycker jag att man bör kolla upp vad det är som felar, och där kan återförsäljare hjälpa till med analyser så man får mer underlag på hur man bör gå vidare. Det
18 svar · 7,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.