E
Skrivet av: Uppgiven

Detta slutar antagligen i en förlikning. Det måste vara lönsamt att dra av en extrafaktura "från höften" som byggare i detta land. Vad ska man som motpart göra? Gå till ARN (fniss)?
 
E
Skrivet av: DG

När kommer första inlägget från ett byggarspån om att det alltid är kundens fel?!
 
E
Skrivet av: Hugo Kjellin

ja nog kommer det en sån kommentar. Får dom inte rätt så är det rent förjävligt. Vad är då ens meningen med fast pris? Fan vad jag blir less på alla tusen exempel man hör om att byggföretag, snickare, rörmockare, elektriker och husföretag behandlar sina kunder som skit. Jag fattar inte att dom fortfarande har kunder. Även stora kända företag gör det, verkar ju inte finnas några undantag. Kollar man på min branch som cnc-operatör och hur våra kundrelationer så fattar jag inte hur detta kan fortgå. När vi kör bitar fel eller mer sämre kvalitet så fixar vi det så fort som möjligt utan ett uns gnäll. Vi har till och med kört om bitar som egentligen varit deras fel att det inte blev rätt. Skulle vi behandla våra kunder så hade vi konkat på en vecka. Man mår fan illa.
 
E
Skrivet av: Fixartanten

Nu sägs det att konjunkturen vänder och att det kommer att bli sämre tider för byggnäringen. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!
 
E
Skrivet av: Gäst

Givetvis är det kundens fel. Det är ju de som valt fel byggfirma. Då får de stå sitt kast.
 
E
Skrivet av: Anonym

Glädjande med lågkonjunktur! Nu får alla byggare vad de förtjänar!
 
E
Skrivet av: Gäst

Fast pris är fast pris oavsett. Dra in jurist direkt och håll i pengarna. Hade själv ett par klot till anläggare hemma som skulle plana ut uppfarten inför asfaltering. Första spånet fixade ett snyggt bakfall rakt in i garaget. Sen kom en grävare som visste hur man gjorde. Vems var felet tror ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.