Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Henrik Kul läsning! Ser fram emot nästa del... Hur kommer det sig förresten att man inte postar här med hjälp av sin foruminloggning?
Ej verifierad: Skrivet av: Juha Riihijärvi Otroligt bra idé. Skalet kan ju varieras i det oändliga. Påminner om Asmussens antroposofiska arkitektur i Järna. Man kan ju köpa en halv taskig och billig villa och gömma den i ett skal och därmed spara energi.
Ej verifierad: Skrivet av: Fixaren Värsåsvillanhar väl mer än fritidshus, vad händer med den delen??
Redaktionen: Hösten har kommit att bli den mest populära årstiden för inbrottstjuvar. Du kan läsa artikeln här: Flest inbrott på hösten
Ej verifierad: Skrivet av: Elektriker Elina Blom kanske skall läsa på vad ID06 är innan hon utser det till Elektrikernas id-kort. Om det är för jobbigt att googla eller bara gissa på en adress så får du den här: http://www.id06.se/
Redaktionen: Tidsplanen för att genomföra smidigare andrahandsuthyrning för att få fart på bostadsmarknaden finns inte längre, både oppositionen och Sverigedemokraterna motsätter sig förslaget. Du kan läsa artikeln här: Oppositionen är emot förslaget om andrahandsuthyrning
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Så vill Attefall lösa bostadskrisen 2013
Ej verifierad: Skrivet av: Byggare Kommer hela tiden nya generationer som vill ha hus. Dessutom blir man kräsnare för varje generation. Behovet däms upp och sedan exploderar bomarknaden igen. Den utvecklas aldrig i jämn takt. Så har det alltid varit. Nu dags för låg aktivitet men behovet är konstant. Titta dessutom alla gamla 70 tals hus som det är dags att renovera. Nya tak o fönster mm
Ej verifierad: Skrivet av: OIlle Ni som inte vill försåtsminera kan ju tänka i termerna av "barlast". Med det menar jag att man lägger fram sådant man vill/kan undvara och som man ser till att fylla tjuvens väska med och göra denne "nöjd". Inbrotten i min närhet handlar om bärbara dataprylar, sedlar & guld och det är ungefär det som tjuven kommer att hitta hos mig... -men det som syns är bara
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Personlig skyddsutrustning på nätet höll inte måttet
Ej verifierad: Skrivet av: b8q Ja, om byggföretagen följde gällande detaljplaner så skulle de _också_ kunna söka bygglov direkt, istället för att försöka ändra detaljplanerna för att få bygga några våningar extra, med överklaganden som följd.
Redaktionen: På många områden är villkoren samma hos alla försäkringsbolag, men det finns också viktiga skillnader som du bör vara uppmärksam på. Det upptäckte Jonas Lindmark när han satte villkoren i hemförsäkringarna under lupp. Du kan läsa artikeln här: Viktiga skillnader i försäkringsvillkoren
Redaktionen: Den mur som ett byggföretag gjorde åt en familj håller inte tillräcklig kvalitet och bör åtgärdas, ett stort prisavdrag bör också ske. Men byggföretaget ifrågasätter. Du kan läsa artikeln här: Usel mur ska åtgärdas menar ARN
Ej verifierad: Skrivet av: DG Byggare lär sig aldrig! :-( För dumma och för dåliga!
Ej verifierad: Skrivet av: FastFred Ordinarie ledamot: Naseer Adnan, Adnan
Redaktionen: Han tog saken i egna händer och renoverade köket, då ville fastighetsbolaget vräka mannen. Du kan läsa artikeln här: Ingen vräkning för olovlig hyresrättsrenovering
Ej verifierad: Skrivet av: Fredrik Hoppas detta införs snabbt, en sänkning med 4100kr enligt http://www.villaagarna.se/Paverka/Villaagarnas-opinionsbildning/Boendebe... helt perfekt det.
Redaktionen: Färre anser numera att svartjobb är okej och allt färre känner någon som anlitat svart arbetskraft. Du kan läsa artikeln här: Färre accepterar svartjobb
Ej verifierad: Skrivet av: Nisse Men hallå... Läs följande artikel: http://blogg.sydsvenskan.se/snallposten/2012/08/17/sveriges-chicago-har-... I sommar har det varit 47 skjutningar i Göteborg men eftersom det inte är i Malmö har ingen tagit notis om detta. Alla brott i Malmö hamnar på Aftonbladets första sida. Tror fasen att folk utifrån undrar vad som pågår. Vi som bor här känner oss inte
Ej verifierad: Skrivet av: Robert När vi köpte vårt hus hade säljaren gjort en överlåtelsebesiktning i förväg. Vi ställde oss frågande till en del uppgifter och beställde en egen separat fuktbesiktning. Vi skrev avtalet innan med förbehåll att om vår besiktning pekade på andra fel som beräknades understiga ett visst belopp (15000) att åtgärda så var det OK och om kostnaden skulle beräknas
Ej verifierad: Skrivet av: Erik Gustafsson Var det här en nyhet?? En snabb sökning på nätet så hittade man tex. denna tidvattenkraftstation från 1966: http://en.wikipedia.org/wiki/Rance_Tidal_Power_Station
Ej verifierad: Skrivet av: Peter Jag reklamerade tidigare i år en livsfarlig grill som jag köpt på jula. Det var för mycket plastdetaljer på grillen då allt utom det man eldade i var i plast som började att brinna av att det runnit lite fett ifrån min mat som jag höll på att grilla. Ja har alltid varit noga med både rengöring samt att kolla slangen men är det dåliga produkter så kan det vara
Ej verifierad: Skrivet av: Ante Hemma hos mig är redan belysningen kopplad till Internet. Däremot kräver denna lösning knappt någon bandbredd alls. I princip skulle jag kunna använda ett 56kb-modem för just detta ändamål. Så länge inte mina lampor vill titta på film och lyssna på spotify samtidigt som jag behövs ingen mer bandbredd än den som redan finns. Nu raljerar jag lite. Självklart kommer
Redaktionen: Norge har kraftigast ökning av bopriserna i hela den industrialiserade världen. Du kan läsa artikeln här: Bopriserna stiger mest i Norge
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Jaja, elbranschen (sin vana trogen) hittar nog på anledningar till att höja elpriset ordentligt till vintern.. Skita i underhåll av reaktorer mm. Bluffmarknad.
Ej verifierad: Skrivet av: Lena Geniet: Man kan inte köpa hus för att de ser fina ut, känns som en stor risk i dagens läge? Titta på husföretagets historik, hur länge har företaget funnits. Ta noga reda på vad som verkligen ingår i leveransen. Titta på husföretagets ekonomi och vad de har för grund att stå på, t.ex. om de ingår i en stor koncern, som backar upp. Hus som tillverkas och görs helt
Ej verifierad: Skrivet av: Lana Jag har en stor aspträd i trädgården som har fått vägglav (svamp), hur ska sköta det? är det farligt? Tack
Ej verifierad: Skrivet av: lordmetroid Låter som ett utomordentlig intressant experiment. Varför inte liksom, använda planket till mer än ett ändamål när det ändå bara står där.