Artikelkommentarer
Atom: Jag vill ha två. En till mig och en till frun. :thumbup: En tv i vardagsrummet skapar problem...
F_man: Kul att domstolen fungerar som den statsmakt den är och går emot ett förslag som inte håller. (Utan att jag uttalar mig om amorteringskrav vara eller icke vara).
Redaktionen: Reporäntan måste vara fortsatt låg för att Sverige ska nå inflationsmålet. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken skjuter på höjd ränta
PO_: tommib: Tvivlar på det, men det hade varit intressant om det skett, med tanke på mitt eget kunnande. / PO, som själv har pluggat och kan dimensionera kabel, kontrollera utlösningsvilkor (och gör så till vardags) och hela "midivippen" som AB kräver, men nästan helt saknar praktisk erfarenhet professionellt
Redaktionen: Så här tror majoriteten att räntan kommer att utveckla sig. Du kan läsa artikeln här: Hushållens förväntningar på räntan
Mikael_L: Det måste ju vara det här: http://www.skd.se/2015/03/19/forfallet-hus-maste-rivas/ Har väl figurerat tidigare här, i någon tråd eller artikel ?
rickardg: Ett stort problem är att folk inte kollar efter sprickor förrns någon spränger i nätheten och då tror att det är sprängningens fel när de egentligen fanns där före då sprängningen fick dem att leta, halva poängen med besigningen verkar nästan vara att det besiktade husets ägare ska få se vilka sprickor som faktiskt fanns före sprängningen, blev själv väldigt förvånad hur
gaia: Huset säljs troligtvis utan möbler så jag förstår inte att några gnäller på själva inredningen som är oviktig i detta sammanhang. Den som har råd med detta huset har också råd att byta tapeter och en del annat. Det är väl läget som är viktigast , eller? gaia
gäst: Finns det någon färg man kan måla de extremt grå fula betongplattorna på min garage uppfart? Jag köpte dom svarta men är nu 1,5 år senare grå. Ulf
noone70: [citat] Tror de flesta kunder som Ålandsbanken har inte bryr sig om att registrera sina räntor på räntebarometern ;)
falkn: Regeringens förslag får alltså motsatt effekt mot den önskade. Istället för fler bostäder och mindre belåningsgrader kommer priserna på befintliga bostäder fortsätta öka p.g.a. minskad tillgång i relation till efterfrågan.
Jehu: Inte ett 'normalt hus'. Sekelskifyesvilla 333 m2 vi behöver runt 50000 kWh per år. Värmepumpen drar runt 12000 kWh/år. Mer än betald på 4 år. De flesta har förstås lägre förbrukning, och därmed lägre besparing. En normal payofftid 8-10 år. Besparingen är toppen, den ökade komforten ännu bättre. Vår totalförbrukning 20-21000 kWh/år. Inga konstigheter. Behöver inte vara
Kulörgatan: Det är skillnad på kulör (utseendet) och färg (materialet).
Redaktionen: 300 studentlägenheter ska användas för att testa ny teknik och produkter för framtidens hushåll. Du kan läsa artikeln här: Här kommer framtidens husprodukter testas
Redaktionen: Utredning föreslår slopad skatterabatt på el i Norrland, men regeringen är kritiska. Du kan läsa artikeln här: Elen kan bli dyrare i norra Sverige
gäst: Visst kan vi slopa ränteavdragen. I rättvisans namn slopar vi även möjligheten för hyresvärdföretagen - såväl privata som kommunalägda - att bokföra räntekostnader på sina lån för sina fastigheter. ROT-avdraget kan också slopas. Analogt med ovanstående förbjuds hyresvärdföretagen att bokföra renoveringsarbete och -materiel som kostnad i sina rörelser. Kommer detta att
mexitegel: [citat] Det är inte hela sanningen, kopparrören tillför koppar till kroppen men studier visar att det är inom de nivåer som kroppen faktiskt behöver. Koppar i sig är inte farligt, men både för lite och för mycket intag kan vara skadligt. Dessutom verkar kopparrören bakteriedödande, till skillnad mot plaströren. Så det är inte riktigt så svart och vitt ;)
falkn: [citat] Jag säger inte att det ska förbjudas. Det jag menar är att byggvaruhusen borde inte behöva informera om hur de ska installeras. Kan man inte det själv bör man låta bli.
Joyn: @tintin_se Det kommer att stå EXAKT samma summa som det står nu på avin från banken men du kommer inte att få 30% av räntekostnaden tillbaka från staten (när du nu väljer att få dessa, deklaration eller jämkning) så dessa 30% undandras din konsumtion då du faktiskt måste ta hela räntekostnaden själv, även om du inte upplever att du faktiskt konsumerar de pengarna, då du som du
Villa vista: Bör tillägas att bankerna inte lånar ut pengar, pga att de inte har sådana utan bara skapar krediter utan nämnvärd kapitaltäckning. Detta innebär att vinste blir ofantlig samt trissas infaltionen på bomarknaden upp av billiga krediter vilket driver vinsterna ännu mer.
Roland112: [citat] du har rätt, de ser förjävligt ut :thumbup:
toolman77: Fastighetsskaten är från den tiden då det var norm att man hade utkomst från sin fastighet, oftast ett jordbruk. Istället för att hålla koll på hur mycket varje fastighet producerat så schablonbeskattade man efter areal. Ett lite godtyckligt men fungerande system som egentligen var en inkomstskatt. Att beskatta en bostad som inte ger en inkomst utan "bara" ger tak över huvudet är inget
Redaktionen: Hetsiga budgivningar och stort prisspann fortsätter prägla bostadsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Vildare budgivningar på husmarknaden
Redaktionen: Allmänna Reklamationsnämnden beslutar om omslipning av golv och åtgärdat klinker. Du kan läsa artikeln här: Golv slipades flammigt - får rätt i ARN
PappasHammare: Jo jag vet... men när man skriver en sådan artikel så borde man väl lägga in var man hittar dessa mätare.